România va avea o bază unică de date de contact. Toate instituțiile publice au obligația înrolării în platforma

de | 14.03.2024 18:14 | Administrație, Național

Executivul a aprobat astăzi hotărârea privind înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC). Actul normativ a fost elaborat de către Secretariatul General al Guvernului (SGG), în colaborare cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, în calitatea sa de autoritate de stat în domeniile tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate.

Prin această Hotărâre, se creează cadrul legal pentru înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact, contact.gov.ro, o platformă națională în care se înregistrează datele de contact ale tuturor instituțiilor și autorităților publice din România. Înființarea acestei platforme este necesară în vederea accesului mai facil al cetățenilor la datele de contact ale instituțiilor și autorităților publice. Crearea unui registru național al datelor de contact are rolul de a îmbunătăți calitatea, eficiența și controlul interacțiunilor dintre administrația publică și cetățeni, mediul de afaceri și societatea civilă. Această instituție va fi administrată de Secretariatul General al Guvernului, care va asigura și suportul tehnic al platformei contact.gov.ro.

 “Vorbim din ce în ce mai mult despre stimularea inovației și dezvoltării tehnologice și mai ales despre faptul că ne dorim ca serviciile publice să funcționeze într-un mediu digital avansat, prin implementarea și utilizarea celor mai recente tehnologii informatice.

Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, sunt esențiale în contextul digitalizării și al necesității de acces rapid la informații, dintr-o sursă sigură și unică. Înființarea unui registru de bază, în contextul interoperabilității, este un pas important pentru a asigura schimbul eficient de informații între diferite instituții și sistemele lor informatice. România se va alinia astfel rigorilor și directivelor europene privind accesul facil, digital și universal al cetățenilor la informațiile gestionate de instituțiile statului”, a precizat Mircea Abrudean, potrivit comunicatului publicat de SGG.

În termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a acestei hotărâri, toate autoritățile și instituțiile publice din România au obligația înrolării în platforma contact.gov.ro, a mai anunțat Executivul în comunicatul remis presei.

Foto descriptiv. Sursă foto: Facebook MIPE

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Guvernul a stabilit măsurile tehnice pentru alegerile din 9 iunie

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Guvernul României

Ultimele articole