Conectat la viața economică a județului și îngrijorat de situația din industria auto, senatorul Dănuț Bica a transmis o interpelare ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, tema fiind „măsurile pentru susținerea industriei naționale de autovehicule”.
„În calitate de parlamentar care a reprezentat în ultimii 8 ani Circumscripția electorală nr. 3 Argeș, mai întâi în Camera Deputaților și, ulterior, în Senatul României, cunosc foarte bine rolul deosebit de important pe care îl are Uzina Automobile Dacia SA din Mioveni, atât pentru economia județului nostru (efecte pozitive pe orizontală și verticală, cel mai mare angajator argeșean), cât și pentru cea națională (contribuție semnificativă la formarea produsului intern brut, cel mai important exportator și unul dintre cei mai mari angajatori din țară). Alături de Uzina Ford Otosan din Craiova, Uzina Automobile Dacia SA din Mioveni a contribuit la creșterea economică pe care a înregistrat-o țara noastră în ultimii ani și a determinat atragerea altor investiții străine directe din domeniu în România.
Recent, prim-ministrul Marcel Ciolacu, prezent la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile, s-a declarat extrem de îngrijorat de soarta industriei naționale de autovehicule, afirmând: „Suntem într-un moment de descreștere, care, dacă nu vom interveni, și în România și în toată Europa, va duce anul viitor și peste doi ani la disponibilizări masive în acest domeniu.”
Având în vedere cele prezentate anterior, recent, conducerea Uzinei Automobile Dacia SA a demarat deja un amplu proces de reorganizare și a început un program de concedieri voluntare.”, arată senatorul Dănuț Bica în textul interpelării. În acest context, domnia-sa îi cere ministrului Economiei să prezinte care sunt măsurile imediate de sprijin, cu aplicare de la data de 1 ianuarie 2025, pe care guvernul le-a pregătit pentru industria auto a României, dar și ce demersuri a întreprins sau intenționează să inițieze pe lângă Comisia Europeană în vederea extinderii termenelor pentru implementarea unor norme ecologice restrictive în cadrul producției de automobile în România, cum este norma de poluare euro 7.
Foto: ediția tipărită
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: