Renault, oficial: Păstrăm marca Dacia, luăm în calcul acţionari parteneri!

de | 26.05.2022 19:00 | Economic, Importante, Județean

După ce în spaţiul public au apărut informaţii potrivit cărora Renault ar urma să renunţe, în perioada următoare, la controlul asupra mai multor unităţi de producţie pe care le deţine, inclusiv uzina de la Mioveni, compania franceză şi-a exprimat în cursul zilei de joi, 26 mai, pentru prima dată poziţia oficială.

Prin intermediul unui comunicat, reprezentanţii grupului au ţinut să precizeze că Renault intenţionează să menţină atât marca Dacia, cât şi activitatea companiei în România, admiţând însă că vor exista schimbări, inclusiv prin posibila cooptare în divizia motoare convenţionale a altor acţionari parteneri:

Renault Group studiază crearea a două noi entități, pentru a întări eficiența şi performanța operaţională a competențelor şi activităților în domeniul vehiculelor electrice şi, respectiv, al celor cu propulsie termică şi hibridă. Scenariul creării acestor două entități noi face parte din planul Renaulution, care este autofinanțat de Renault Group.

Nu se iau în considerare reducerea efectivelor sau separarea de unele activităţi sau entităţi. Pentru noua entitate care regrupează activităţile de producţie a grupurilor motopropulsoare termice şi hibride, inclusiv cele de la Mioveni, se ia în considerare acceptarea unor acţionari parteneri. Condiţia acceptării acestora este de a avea o logică atât de dezvoltare a produselor, cât şi industrială.

Renault Group va păstra marca Dacia şi activitatea acesteia din România, în studiu fiind luată în discuţie doar o parte a perimetrului mecanic. Renault Group nu are nevoie să vândă active pentru a finanţa noua entitate ce acoperă perimetrul vehiculelor electrice de persoane sub marca Renault. Mai multe informaţii vor fi furnizate în toamna acestui an.” –  se arată în comunicatul remis de grupul Renault.

 

Ştirea iniţială:
Info şoc! Uzina Dacia- SCOASĂ LA VÂNZARE la pachet cu alte fabrici!

Veste şoc pentru piaţa auto, pentru Argeş şi pentru economia ţării noastre: francezii de la Renault ar putea renunţa la controlul asupra platforma Dacia, cel mai mare exportator din România. Potrivit unei cunoscute publicaţii de business, „Automotive News Europe”, Renault a primit mai multe oferte pentru pachetul majoritar de acţiuni al diviziei responsabile cu fabricarea maşinilor cu motoare diesel şi benzină.

Informaţia vine în contextul în care colosul Renault urmează să înfiinţeze două divizii: una dedicată producţiei de maşini electrice, cu cartierul general în Franţa, şi o alta pentru maşinile cu motorizare clasică, diesel sau pe benzină. Conform publicaţiei europene, Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni şi Renault Technologie Roumanie vor face parte din divizia de motoare termice, alături de fabricile de motoare şi cutii de viteze din Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Renault intenţionează să păstreze controlul 100% în ceea ce priveşte producţia de maşini electrice, însă este dispusă să renunţe la pachetul majoritar al diviziei motoare termice, care include şi companiile din România. Mai exact, francezii au în plan să vândă 60% din acţiunile acestei divizii, rămânând astfel un acţionar de referinţă, şi nu unul de control.

Dacă planurile francezilor se concretizează, în curând Dacia ar putea avea un alt proprietar, mai ales că – după cum relatează „Automotive News Europe” – deja Renault a primit câteva oferte de parteneriat: „Grupul a primit deja cereri de parteneriat pentru unitatea sa de motoare cu ardere internă”, precizează publicaţia respectivă, citând surse familiarizate cu planurile companiei franceze.

Printre potențialii parteneri ai afacerii sale cu motoare cu ardere, CEO-ul Luca de Meo a menționat în aprilie Nissan, alte grupuri auto și investitori pe termen lung. De Meo urmează să călătorească în Japonia luna viitoare pentru a discuta despre posibila participare a Japoniei la proiectele sale de motoare electrice și cu ardere.” – scrie „Automotive News Europe”.

Renault a anunţat recent că renunţă şi la uzina pe care o deţine în Rusia. Detalii privind această decizie aici,

Pentru economia judeţului Argeş, schimbarea acţionariatului Dacia ar putea avea un impact major. După ani de zile în care producătorul de automobile de la Mioveni s-a dovedit un pol de stabilitate pentru economia judeţului, incertitudinile privind viitorul Dacia dau fiori reci nu numai celor aproximativ 14.000 de angajaţi ai uzinei, ci celor peste 240.000 de români, majoritatea argeşeni, care lucrează în industria pe orizontală.

 

Dacia – devansată de Petrom în topul companiilor din România

Vestea posibilei vânzări a uzinei de la Mioveni vine chiar când, după 7 ani în care a fost în mod constant cel mai mare business din ţara noastră, conform bilanţurilor aferente anului trecut Dacia a pierdut primul loc în topul companiilor din România. Dacia a făcut din nou rocadă cu OMV Petrom, care a înregistrat în 2021 afaceri totale de peste 26 miliarde de lei, în contextul scumpirii energiei şi a carburanţilor.

După ce 2020 s-a dovedit cel mai dezastruos an din epoca postprivatizare a Dacia, 2021 a readus cel mai mare exportator român pe linia ascendentă. Potrivit celui mai recent bilanţ, anul trecut Automobile Dacia a revenit pe creştere, înregistrând o cifră de afaceri de 21,4 miliarde lei – cu 17% mai mare decât în anul declanşării pandemiei, dar încă sub performanţele de dinainte de Covid, când vânzările de maşini şi componente au fost de circa 24,7 miliarde lei anual.

Creşterea vânzărilor Dacia, într-o perioadă în care piaţa auto a fost puternic afectată de criza componentelor electronice, s-a datorat lansării noilor modele Sandero şi Logan, precum şi a noului Duster facelift. Deşi producţia a fost relativ aceeaşi raportat la anul anterior, cifra de afaceri a crescut pe fondul vânzării unor maşini mai scumpe.

 

Semnarea contractului cu Renault pentru preluarea pachetului majoritar al uzinei de autoturisme de la Mioveni a reprezentat cea mai de succes privatizare din România. Din 1999, de când francezii au preluat controlul Dacia, producţia, cifra de afaceri şi profitul au crescut permanent, fiind făcute investiţii majore în retehnologizare, păstrând constant numărul de angajaţi şi menţinând un nivel de salarizare decent.

 

Mediul economic solicită prelungirea Kurzarbeit  până la finele anului

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Dacia | Franţa | Japonia | Luca de Meo | Mioveni | Nissan | OMV Petrom | Petrom | Portugalia | Renault | Rusia | Spania | Turcia | Uzina Dacia

Ultimele articole