Orașul Mioveni se îndreaptă către un viitor mai verde și mai responsabil, prin implementarea unui sistem modern de gestionare a deșeurilor. Administrația locală anunță că începe distribuția cartelelor de acces pentru primele insule ecologice digitalizate. Aceste insule, dotate cu containere pentru colectarea separată a deșeurilor, vor facilita un proces de reciclare mai eficient și vor încuraja responsabilitatea individuală, prin principiul „plătești cât arunci”.
Orașul Mioveni face pași concreți în direcția modernizării sistemului de gestionare a deșeurilor și alinierea la standardele europene privind reducerea cantității de deșeuri eliminate și creșterea colectării selective.
Astfel, administrația locală implementează proiectul „Construirea de insule ecologice digitalizate pentru colectarea separată a deșeurilor la nivel local”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta Managementul Deșeurilor.
În cadrul acestui proiect, în 22 de locații din oraș au fost instalate insule ecologice moderne, fiecare prevăzută cu 5 containere supraterane, destinate colectării selective a următoarelor tipuri de deșeuri:
- Deșeuri biodegradabile;
- Deșeuri reziduale (menajere);
- Sticlă;
- Plastic și metal;
- Hârtie și carton.
”Accesul la aceste insule se va face exclusiv pe baza unei cartele electronice personalizate, distribuite fiecărui apartament. Aceste cartele sunt netransferabile și permit o gestionare digitalizată, sigură și eficientă a deșeurilor.
Campania vizează doar locatarii de la blocuri, care vor primi, în perioada următoare, cardurile de acces, materiale informative și sprijin specializat privind utilizarea corectă a containerelor.
Sistemul adoptă principiul „plătești cât arunci”, stimulând implicarea și responsabilitatea cetățenilor în protejarea mediului înconjurător”, transmit reprezentanții administrației din Mioveni.
Anunț important pentru locuitorii de la blocuri
În perioada 3 – 11 aprilie 2025, vor fi distribuite cardurile de acces doar pentru următoarele insule ecologice:
- Insula nr. 14 – Str. Dealul Viilor, blocurile L1, L2, L3, L4, L5;
- Insula nr. 15 – Str. Dealul Viilor, blocurile H1 – H10;
- Insula nr. 16 – Str. Cătănești, blocurile M1, M2A, M2B, M2C, M19 – M21;
- Insula nr. 17 – Str. Muntenia, blocurile M8a, M7a, M8, M7;
- Insula nr. 18 – Str. Constantin Moga, blocurile A8, A8b, A9 – A12.
Locul de distribuire: Sediul Primăriei Orașului Mioveni!
Program de ridicare a cardurilor:
- Luni, Miercuri, Vineri: între orele 10:00 – 13:00
- Marți, Joi: între orele 14:00 – 17:00
Cardurile de acces se eliberează exclusiv proprietarilor de imobile care achită taxa de salubritate, în baza actului de identitate și a documentului de proprietate. Informații suplimentare: 0722 345 876 (de luni până vineri, între orele 10:00 – 13:00).
Administrația locală estimează că primele insule ecologice digitalizate vor deveni funcționale începând cu data de 1 mai 2025.
Foto descriptiv.
Sursă foto: FB Primăria orașului Mioveni.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Simfonia Lalelelor 2025. Programul complet anunțat de organizatori