Atenție la apelurile telefonice! Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) anunţă tentative de fraudă în numele instituției.
CUM FUNCȚIONEAZĂ FRAUDA?
Potrivit DNC, infractorii folosesc tehnici de spoofing (mascarea identității reale) în care se utilizează identitatea Directoratului.
Potenţialele victime sunt sunate de un pretins angajat al Directoratului, dar fără a se folosi vreun nume, care se oferă să le ajute să recupereze sume de bani pierdute. În acest context, pretinsul angajat solicită informații personale sensibile, cum ar fi numele complet, codul IBAN și ultimele 6 cifre din CNP. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care se dau drept angajați DNSC.
Potrivit sursei citate, sunt folosite numerele de telefon ale Secretariatului, dar și cel de la Resurse Umane.
DNSC subliniază că instituția nu cere niciodată astfel de date prin telefon.
Cetățenii sunt sfătuiți să verifice autenticitatea apelurilor primite și să raporteze astfel de incidente autorităților. În cazul în care au oferit date sensibile, este recomandată notificarea băncii și depunerea unei plângeri la Poliție.
DNSC încurajează răspândirea acestor avertizări pentru a preveni ca alte persoane să devină victime ale fraudelor de tip spoofing.
Pentru raportarea incidentelor, DNSC poate fi contactată la numărul de urgență 1911 sau prin platforma PNRISC:https://pnrisc.dnsc.ro/
Foto descriptiv Pixabay
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
Ford a depăşit Dacia la producţia de maşini în România, în perioada iulie-august