- Aveți grijă la email-urile primite!
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu încă o tentativă de fraudă de tip phishing. De data aceasta este folosită identitatea companiei Digi România.
Cum funcționează înșelătoria?
Potrivit DNSC, victimele primesc un email prin care sunt anunțați că plata unei facturi a fost anulată. În același mesaj, li se comunică că au oportunitatea de a primi rambursul plății efectuate, dacă dă click pe link-ul din email.
Accesarea link-ului va duce victimele pe un site-clonă, similar cu cel oficial al companiei DIGI, unde un portal online le va cere să furnizeze datele cardurilor pentru a primi rambursul. Însă, dacă utilizatorii vizați fac acest lucru, datele cardurilor vor fi transmise atacatorilor.
Așadar, fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date online.
Pentru a nu cădea în capcana atacatorilor, clienții companiei au fost notificați printr-un sms cu privire la această înșelăciune.
Stimate client, dorim sa te informam cu privire la o serie de campanii frauduloase. DIGI nu solicita detaliile cardului pentru rambursarea platilor. Multumim!”, este mesajul transmis clienților
Recomandările specialiștilor DNSC
Pentru a evita evenimentele nedorite, DNSC recomandă următoarele:
- Verificați întotdeauna autenticitatea email-urilor de la o companie sau instituție printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
- Raportați astfel de email-uri către organizația impersonată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra activității frauduloase
- în cazul în care ați furnizat date sensibile, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro)
Foto:
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
MAE a emis o atenționare de călătorie pentru românii care merg în Slovenia