Aplicație în domeniul urbanismului pentru emiterea și gestionarea documentelor!
Digitalizarea se impune în orice domeniu. Administrația municipală face un nou pas în acest sens, după cum ne-a explicat viceprimarul Piteștiului, Gelu Tofan. Acesta și-a fixat printre obiectivele mandatului său și implementarea digitalizării la nivel local prin programul GIS (urbanism, parcări și PUG), iar la acest proiect a lucrat constant pe parcursul acestui an.
Obiectivul și scopul general al investiței cu privire la sistemul GIS a fost și este optimizarea gestionării bazei de date urbane pe un suport georeferențiat (adică hartă GIS) și totodată posibilitatea gestionării și emiterii documentelor de urbanism precum certificate, autorizații, certificate de informare (și altele, în funcție de necesitate) direct dintr-o infrastructură GIS, care este configurată și dezvoltată în așa fel încât să poată centraliza toate datele aferente bazei de date urbane.”, ne-a explicat acesta.
Principalele beneficii au fost detaliate tot de vicele Tofan.
Prin utilizarea acestei soluții vor fi scurtați timpii de așteptare pentru emiterea documentelor de tip «certificat de informare» și, mai mult de atât, prin afișarea unui LINK public (pe site-ul Primăriei) vor avea și cetățenii acces și posibilitatea de vizualizare/informare cu privire la reglementări pe diferite UTR-uri și zone de interes, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la primărie. Totodată, această platformă (pitesti.gisapp.ro) va fi un instrument de lucru pentru arhitecții și proiectanții care vor realiza în viitor proiecte pe raza municipiului.”
În primă fază, prin această platformă online se pot depune cereri pentru eliberarea certificatelor de urbanism cu suport GIS, se pot genera certificate online cu caracter de documente de informare asupra regulilor de construire din anumite zone ale orașului, se va realiza parte din procedura de informare și consultare a publicului pentru documentațiile de urbanism și, de asemenea, aplicația va permite consultarea bazei de date cu documentații de urbanism deja aprobate.
Finalizarea acestui demers este un pas foarte important prin care Primăria vine în întâmpinarea cetățenilor, prin realizarea unui serviciu extrem de util, care permite vizualizarea și generarea în timp real a unor documente cu rol informativ asupra reglementărilor urbanistice, aplicabile imobilelor de pe raza UAT-ului.
Această aplicație GIS este în perioada de configurare și va fi funcțională la începutul anului 2024 și este o provocare de a digitaliza departamentul de urbanism din cadrul Primăriei Pitești.”, a mai adăugat viceprimarul Gelu Tofan.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Aproape 80% dintre românii din afară şi-au rezervat zboruri spre România, de sărbători!