(VIDEO) Protestele continuă în Pitești! Haos în trafic

de | 15.01.2024 18:29 | Eveniment, Județean

Șoferii din Argeș sunt solidari transportatorilor și fermierilor și au ieșit din nou în stradă.

Șoferii sunt în parcarea stadionului din Pitești, iar până la această oră s-au adunat  aproximativ 60 de mașini. Ei se așteaptă unii pe alții pentru a pleca în marș prin oraș.

La fața locului sunt prezenți oamenii legii, dar și echipaje de pompieri.

Oamenii, nu neapărat fermieri sau transportatori, au ieșit cu masinile pe străzi pentru a se alătura protestului general. Protestatarii sunt supărați că asigurările obligatorii s-au scumpit, prețurile carburanților și altor produse au explodat.

La fel ca în alte județe, argeșenii au hotărât să se alăture protestului general de la București.

Zeci de mașini au plecat, în coloană, cu viteză redusă, de la stadion către Prundu, iar apoi vor merge către Bascov.

Protestele transportatorilor și fermierilor continuă

Protestul transportatorilor și fermierilor a început încă de săptămâna trecută.

Având în vedere că nu s-a ajuns la un consens în urma negocierilor dintre reprezentanții Ministerului Finanțelor și protestatari, astăzi, fermierii și transportatorii au intrat într-o nouă zi de proteste.

Protestele s-au extins la nivel național, iar premierul Ciolacu le-a cerut miniștrilor „urgentarea elaborării actelor normative care să rezolve problemele semnalate de fermieri și transportatori”.

Revendicările protestatorilor

Potrivit hotnews.ro, revendicările protestatorilor sunt următoarele:

1. Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.

2. Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

  • – Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări
  • – Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

3. Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană

  • – Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
  • – Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 EUR/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 EUR/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare

4. Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:

  • – Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.
  • – Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore
  • – Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu
  • – Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă  formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia
  • – Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente

5. Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport

6. Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

(VIDEO) Protestatarii sunt intimidați cu amenzi în Pitești!

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Argeș | Bascov | București | Pitești | Portul Constanţa | Prundu