Ca să îți asumi antreprenoriatul încă de foarte tânăr îți sunt necesare câteva calități personale esențiale: o mentalitate sănătoasă, îndrăzneală, încredere în forțele proprii, disponibilitatea de a munci și de a învăța fără încetare și har în a lucra cu oamenii. Chiar și avându-le, așa cum este cazul omului de afaceri Ovidiu Stoica, drumul către succes tot este extrem de greu, încărcat de provocări, fluctuații și piedici.
A reușit să le depășească pe toate cu tenacitate și pornind de la dorința clară de a duce mai departe și de a dezvolta către noi piețe o afacere de familie devenită – sub managementul său – brand al Argeșului. Așa poate fi definită Clasic Market – compania care a dus produsele realizate la Mioveni în proiecte de amploare, desfășurate în toată țara și în Europa.
Ovidiu Stoica privește înapoi apreciind că pasiunile din copilăria sa se regăsesc în bună parte în ceea ce face astăzi, pe măsură ce maturizarea sa personală și profesională a mers în direcția antreprenoriatului.
Când eram copil, îmi doream să devin arhitect, dar – mai târziu – informatica m-a acaparat. Credeam că o să fac ceva legat de acest domeniu, însă am ajuns să fac puțin din amândouă și să mă identific mai mult cu partea tehnică. Sectorul nostru de activitate este o continuă provocare. De-a lungul anilor, s-au schimbat direcțiile și tehnologiile, dar eu fac cu siguranță ceea ce îmi place și mă regăsesc complet în activitatea mea.”, povestește domnia-sa.
Înființată în urmă cu 30 de ani, Clasic Market produce astăzi o gamă largă de repere destinate industriei de construcții civile și nevoilor personale: ferestre și uși din PVC, aluminiu sau MDF, uși de garaj, sisteme glisante, pergole și închideri de terasă etc.
Compania condusă de Ovidiu Stoica are în portofoliu numeroși dezvoltatori și constructori, dar și mii de clienți privați. A deservit proiecte ample, desfășurate în Argeș, în România, dar și dincolo de granițele țării, în locații precum Germania, Franța sau Italia. La comanda acestei afaceri, tânărul antreprenor a crescut odată cu piața și cu provocările pe care a fost nevoit să le înfrunte, dar nu consideră niciunul dintre aceste episoade ca fiind „de răscruce”.
Piața de tâmplărie suferă și apoi se ridică odată cu piața imobiliară și cu creșterile sau scăderile economice. Și eu am trecut și prin bune, și prin perioade mai grele, dar mi-am reconfigurat de fiecare dată traseul și am bătătorit, poate, o nouă cale.”, declară domnia-sa.
Dincolo de această dinamică, provocările de ordin economic și logistic sunt la fel de numeroase:
În ultimii 4 ani, ne confruntăm cu alt tip de problemă. De la pandemie, la lipsa materiei prime, la creșterea uriașă apoi a materiei prime și a utilităților, la scăderea cererii, creșterea taxelor și tot așa. Se mai pierde din entuziasm în unele momente, că nu poți face business doar cu provocări de genul acesta. Dar vom vedea ce ne așteaptă și în acești doi ani și ce soluții vom mai găsi.”, detaliază domnia-sa.
Toate greutățile fac însă parte din profilul unui manager determinat să biruie vremurile, un profil în care – la capitolul calități antreprenoriale – Ovidiu Stoica punctează ca fiind primordiale perseverența și seriozitatea.
Suntem consecvenți și căutăm soluții pentru a rezolva cerințele și nevoile clienților noștri. În vremuri așa schimbătoare, e important să te adaptezi tehnologiilor, dar – și mai important – să rămâi alături de clienții tăi, mai ales pentru că produsele noastre au o durată de folosință îndelungată.”, detaliază tânărul om de afaceri.
Își propune, pentru 2024, finalizarea unui proiect online pe care compania sa l-a demarat anul trecut, precum și o reorientare a focusului de business către produsele gata de montaj, nu doar customizate.
Este un proiect dinamic în care am investit energie și timp, dar pentru care încă mai avem de lucru!”, anunță Ovidiu Stoica.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: