- Aveți grijă la sms-urile primite!
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu încă o tentativă de fraudă de tip phishing. De data aceasta este folosită identitatea companiei BCR.
Atacatorii online continuă să utilizeze tehnica de impersonare a unor instituții și companii legitime din România cu scopul de a desfășura campanii de phishing.
Vă aducem la cunoștință o nouă fraudă care se folosește de identitatea BCR.”, transmit reprezentanții DNSC
Cum funcționează înșelătoria?
Potrivit DNSC, victimele primesc mesaje ce par a fi de la BCR, sub pretextul debitării unei plăți către o firmă de livrări. SMS-urile invocă plăți cu sume mari și redirecționează posibilele victime către un așa-zis ‘suport-tehnic’.
Este important de menționat că nu sunt vizați doar cei care au cont la bancă.
Mai departe, cei care vor apela numărul furnizat în mesaj, vor intra în legătură cu un așa-zis angajat al companiei care le va cere datele personale sub pretextul de a le rezolva problema.
Așadar, fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date prin telefon.
Recomandările specialiștilor DNSC
Pentru a evita evenimentele nedorite, DNSC recomandă următoarele:
- Verificați întotdeauna autenticitatea email-urilor de la o companie sau instituție printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
- Raportați astfel de email-uri către organizația impersonată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra activității frauduloase
- în cazul în care ați furnizat date sensibile, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro)
Foto descriptiv
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro