Peste 1,8 milioane de sticle de bere au fost retrase de ANPC de la vânzare

de | 19.08.2024 17:41 | Eveniment, Național

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a decis retragerea de la comercializare a peste 1,8 milioane de sticle de bere Ciuc, după ce au fost identificate probleme de rugină pe capacele sau gâturile acestora. Decizia a venit în urma unei ample acțiuni de control desfășurate în prima jumătate a lunii august, ca urmare a sesizărilor primite.

Potrivit news.ro, controalele au fost efectuate la cele patru fabrici deținute de SC Heineken România SA în Miercurea Ciuc, Craiova, Constanța și Târgu Mureș, precum și la distribuitorii companiei. Cele patru loturi afectate, identificabile prin numerele 152, 156, 173 și 177, însumează un total de 1.854.180 sticle.

În urma celor constatate, ANPC a aplicat o amendă de 65.000 de lei operatorului economic și a dispus retragerea imediată a produselor de pe piață. De asemenea, a solicitat dovada retragerii și distrugerii sticlelor afectate.

Potrivit sursei citate, până la data de 16 august 2024, au fost returnate către producător 323.795 sticle cu probleme de rugină.

ANPC sfătuiește consumatorii să verifice sticlele de bere achiziționate și, în cazul în care observă urme de rugină, să se adreseze comerciantului pentru înlocuirea produsului sau rambursarea contravalorii. În caz de refuz, consumatorii sunt încurajați să depună o reclamație la ANPC.

ANPC avertizează consumatorii ca, în cazul în care constată, la o sticlă de bere achiziţionată, urme de rugină pe capacul sau gâtul sticlei, indiferent de marcă, să se adreseze comerciantului pentru a-i fi înlocuit produsul sau pentru a i se rambursa contravaloarea acestuia.
În cazul în care comerciantul refuză acest demers, consumatorul poate depune o reclamaţie la ANPC”, au precizat reprezentanţii ANPC.

Reacția HEINEKEN România

HEINEKEN România a retras de pe piață, în ultimele două săptămâni, produsele din 4 loturi de bere Ciuc 0,5l în ambalaj de sticlă reutilizabilă, realizate la fabrica noastră din Miercurea-Ciuc și destinate comercializării în HoReCa și în magazinele Cash & Carry. Procesul a fost demarat în urma semnalării de către consumatori a prezenței unor puncte de rugină în zona capacului.

Neconformitatea identificată nu a pus în niciun fel în pericol sănătatea consumatorilor sau calitatea produsului, dar nu reflectă standardele noastre de calitate de produs și experiența plăcută pe care dorim să o asigurăm în permanență consumatorilor noștri.

Toate produsele reclamate cu acest defect au fost retrase de la comercializare. Ca urmare a sesizărilor primite, HEINEKEN România a luat de urgență măsurile necesare pentru a afla sursa acestui defect și a-l remedia. A fost verificată calitatea capacelor utilizate în producția sortimentului și a rezultat că aceasta este conformă. A fost ajustată forța utilajului de punere a capacelor de la linia de producție a acestui sortiment, pentru a se limita orice risc de minimă deteriorare a acestora, care ulterior ar favoriza apariția ruginei. Au fost luate și măsuri suplimentare pentru uscarea cât mai bună a produsului îmbuteliat și evitarea apariției condensului pe sticle din cauza diferențelor de temperatură.

HEINEKEN România a colaborat deplin cu ANPC pentru a furniza toate informațiile necesare pe marginea acestui subiect. Rămânem totodată dedicați pe mai departe depunerii tuturor eforturilor pentru asigurarea unei experiențe de consum de cea mai înaltă calitate a fiecărui produs HEINEKEN”, a transmis compania, potrivit observatornews.ro

Foto descriptiv Shutterstock
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Constanța | Craiova | HoReCa