Consiliului Județean (CJ) Argeș vine cu o informare în care clarifică situația referitoare la alocarea bugetară pentru Teatrul Alexandru Davila din Pitești. CJ Argeș transmite că în baza adresei din 6 august transmisă către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în ședința de Guvern de miercuri a fost aprobată alocarea a 8.401.112 lei pentru Teatrul Alexandru Davila.
”Astfel, referitor la alocarea de la buget a 2% din impozitul pe venit pentru instituții publice de spectacole, implicit pentru Teatrul Alexandru Davila, aflat în subordinea Consiliului Județean Argeș, facem următoarele precizări:
Potrivit Legii nr. 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale se repartizează 2% pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea autorităților administrației publice locale, respectiv teatre, opere și filarmonici.
Banii sunt alocați numai prin solicitare transmisă de ordonatorul principal de credite. Astfel, Consiliul Județean Argeș a transmis, în data de 6 august 2024, către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației o adresă prin care a solicitat suma necesară pentru Teatrul Alexandru Davila. În urma demersului Consiliului Județean Argeș, în ședința de Guvern de miercuri, 28 august 2024, a fost aprobată alocarea a 8.401.112 lei pentru Teatrul Alexandru Davila.
De altfel, această finanțare de 2% din impozitul pe venit pentru instituțiile de spectacol nu este o noutate, așa cum se încearcă să fie promovat în spațiul public. Încă din anul 2021, conform unor prevederi introduse în Legea Bugetului de Stat, Consiliul Județean Argeș a obținut fonduri din această sursă în valoare de 50.897.140 lei (8.034.000 lei în 2021, 11.374.140 lei în 2022 și 31.489.000 lei în 2023).
În spatele acestor alocări stau munca, implicarea și eforturile echipei Teatrului Alexandru Davila și Consiliului Județean Argeș. Banii sunt alocați prin Legea Bugetului de Stat, însă fără aceste demersuri, fără adresele și documentele întocmite și comunicate către minister, nu s-ar fi obținut această finanțare”, transmit cei de la CJ Argeș în informarea publicată pe pagina de Facebook.
Foto descriptiv. Sursă foto: ediția tipărită.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Condiții simplificate. Transport interurban gratuit pentru persoanele cu handicap grav și accentuat