Românii care urăsc aglomerația de pe DN1, în special în sezonul de iarnă, au acum o alternativă modernă: primul tren electric din România achiziționat în ultimii 20 de ani a intrat în circulație, începând de astăzi, 20 noiembrie, pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov.
Trenul electric RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream introdus în circulație de compania de stat CFR Călători are șase vagoane și 350 de locuri.
Acesta va funcționa ca un ca un tren Interregio și poate circula cu o viteză maximă de 160 de km/la oră. Pentru un bilet pe distanța București Nord – Brașov, prețurile sunt de 63 de lei la clasa a II-a și 91 de lei la clasa I.
Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Și, foarte important, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.”, transmite CFR Călători.
Potrivit realitatea.net, trenul a plecat astăzi din Gara de Nord aproape plin, la ora 9.30, cu destinația Brașov, unde este așteptat să ajungă la ora 12.00.
În perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024, trenul va circula astfel:
- IR 16001: Plecare din București Nord la 05:40, sosire în Brașov la 08:08.
- IR 16002: Plecare din Brașov la 08:43, sosire la București Nord la 11:12.
Orarul de circulație se va schimba după 15 decembrie, când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor.
Foto: Adevărul
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
Cine se luptă pentru titlul de „Mașina Anului 2025” în Europa? Dacia Duster, pe lista finaliștilor