Vești bune pentru șoferi! Se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km din secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești, între nodurile rutiere Bascov și Băiculești.
Anunțul a fost făcut de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, care a menționat că lucrările sunt în faza finală, iar deschiderea va avea loc cu aproape 8 luni mai devreme decât termenul stabilit în contract. Constructorul italian WeBuild va continua lucrările și în anul următor, când se vor deschide și ceilalți 14,65 km ai aceleași secțiuni.
Potrivit profit.ro, antreprenorul are mobilizate în șantier 1.179 persoane, 190 utilaje și echipamente și 152 autovehicule.
Detalii despre proiect
Secțiunea 5, ce se întinde de la Pitești până la Curtea de Argeș, are o lungime totală de 30,35 km, iar contractul cu WeBuild a fost semnat în mai 2020. Valoarea acestuia se ridică la aproximativ 356 milioane de euro, iar termenul de finalizare este estimat pentru 2025. În prezent, stadiul lucrărilor a ajuns la 87%, iar constructorul italian se află în faza finală de execuție a celor 30,35 km.
- Lungime: 30,35 km
- Constructor: WeBuild
- Valoare: 356 mil euro (fără TVA)
- Contractat: mai 2020
- Termen: 12 luni proiectare + 48 luni execuție (T4 2025)
- Finalizare posibilă: T2 2025
Cum va arăta la final tronsonul A1 Pitești – Curtea de Argeș – prezentarea 3D a proiectului
Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cu o lungime de peste 122 de km, va conecta Centrul și Vestul României la rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o componentă cheie a Coridorului 4 Paneuropean. Proiectul este împărțit în cinci secțiuni.
Secțiunea 1, care se întinde pe 13,17 km între Sibiu și Boița, a fost deschisă traficului în decembrie 2022, iar lucrările au fost realizate de constructorul Porr.
În prezent, lucrările sunt în desfășurare pe Secțiunea 5, care măsoară 30 de km între Pitești și Curtea de Argeș, iar constructorul Astaldi a atins un progres fizic de peste 87%. Pe Secțiunea 4, între Curtea de Argeș și Tigveni, austriecii de la PORR au demarat lucrările atât la tronson, cât și la tuneluri. Pe Secțiunea 3, o asociere de constructori din Italia și România a semnat în august 2022 cel mai scump contract de autostradă din istoria României, iar lucrările sunt încă în etapa de proiectare.
Pe Secțiunea 2, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia. În acest moment, constructorul se află în etapa de proiectare, însă lucrările au început în capătul dinspre Sibiu. Restul lucrărilor vor începe în 2025.
Sursă foto: Facebook Cristian Pistol
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
Amenzi usturătoare pentru vânzarea cărnii de porc fără control sanitar veterinar