Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unei campanii de fraudă care exploatează numele unor companii de curierat. Infractorii cibernetici trimit mesaje text (SMS) ce par a proveni de la serviciile de livrare, încercând să păcălească utilizatorii să acceseze link-uri malițioase și să efectueze plăți false.
Pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai frecvente, primim din ce în ce mai multe notificări, mesaje și email-uri de la servicii de curierat sau Poștă. Infractorii cibernetici profită de această rutină și trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entități pentru a ne întinde capcane.”, transmite DNSC
Cum acționează atacatorii?
Atacatorii trimit mesaje în care se folosesc de identitatea unor companii de curierat pentru a câștiga încrederea victimelor. În mesajele transmise, utilizatorii sunt informați că livrarea unui colet nu a fost finalizată și că este necesară o taxă suplimentară pentru reprogramarea livrării. Link-ul din SMS direcționează utilizatorii către un site fals, unde atacatorii solicită plata prin aplicații precum Revolut. În realitate, banii ajung direct în conturile infractorilor.
Recomandări DNSC
Pentru a nu pica în plasa escrocilor, DNSC recomandă următoarele:
Ce trebuie să faceți dacă ați fost victima unui atac?
Foto: Facebook DNSC/ Shutterstock
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
Dani Mocanu, condamnat la închisoare! Manelistul este acuzat de proxenetism și spălare de bani!