Proiectul autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) avansează cu un ritm impresionant pe secțiunea 4, unde constructorul austriac Porr Construct a atins deja un stadiu fizic de 60%. Deși termenul de finalizare este stabilit pentru 2027, lucrările la tunelul de 1.350 m au progresat semnificativ, cu săpături de 1.193 m pentru galeria din sensul Sibiu – Pitești și 1.026 m pentru sensul Pitești – Sibiu, arată Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Se estimează că, până la sfârșitul anului 2025, circulația pe autostradă ar putea fi posibilă pe un segment de peste 140 km, ceea ce ar necesita finalizarea lucrărilor pe secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș), unde au fost deja dați în circulație 15,7 km.
”Ritm foarte bun de lucru pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1)!
Constructorul austriac (Porr Construct) este mobilizat foarte bine în șantier și a ajuns deja la un stadiu fizic de 60%, deși termenul contractual de finalizare este 2027.
Lucrările la tunelul în lungime de 1.350 m sunt avansate, iar în această primăvară se va realiza străpungerea la prima din cele două galerii.
Săpăturile au ajuns la 1.193 m la galeria de pe sensul Sibiu – Pitești și la 1.026 m la galeria de pe sensul Pitești – Sibiu”, a punctat Cristian Pistol.
Directorul CNAIR a mai venit și cu o veste bună.
”Sunt șanse reale ca la finalul anului 2025 să putem circula în regim de autostradă, între Tigveni și București, pe mai mult de 140 km.
Pentru aceasta trebuie finalizate și lucrările pe ultimii 14,65 km ai secțiunii 5 (Pitești – Curtea de Argeș) din care au fost dați în circulație anul trecut 15,7 km”, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol, întrt-o postare publicată pe pagina de Facebook.
Foto descriptiv. Sursă foto: FB Cristian Pistol.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: