Comerțul cu produse second-hand în România a cunoscut o creștere accelerată în ultimii cinci ani, dublându-și valoarea și apropiindu-se de pragul de un miliard de lei, arată cei de la zf.ro, citând datele statistice oferite de platforma Bridge to Information. Tot mai mulți tineri din generațiile Z și millennials aleg haine, încălțăminte sau obiecte reutilizate, transformând un obicei odinioară asociat cu lipsa de resurse într-o alegere conștientă și chiar „cool”. Deși cifrele oficiale indică un anumit nivel, estimările reale arată o piață mult mai mare și cu un potențial de creștere considerabil, în linie cu tendințele internaționale.
Astfel, potrivit sursei citate, care a luat în calcul companiile care şi-au declarat CAEN 4779 (comerţ cu amănuntul al bunurilor de ocazie) şi care şi-au depus rezultatele financiare pe fiecare din anii analizaţi, vânzările de haine, încălţări şi alte produse second hand s-au dublat în ultimii cinci ani, până la un pas de 1 mld. lei. Aceștia explică că potrivit unui raport al ThredUp, la nivel mondial, produsele la mâna a doua reprezintă deja 10% din piaţa de modă. Ținând cont că piaţa totală de modă merge spre 5-6 mld. euro anual, dacă se păstrează proporţia şi în România, rezultă că vânzările de produse second-hand se ridică undeva la 500-600 mil. Euro.
Foto descriptiv. Sursă foto: pexels.com
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Cristian Gentea introduce biletul de 60 de minute. Câte curse poți face în acest interval?