Transportul metropolitan din județul Argeș traversează o etapă importantă de clarificare și stabilizare, după o perioadă marcată de provocări legislative, contestații și neînțelegeri locale. Într-o intervenție la Argeș TV, președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, a explicat parcursul complex al implementării sistemului de transport metropolitan și a subliniat măsurile concrete care vor asigura funcționarea corectă și transparentă a acestuia – inclusiv un sistem digital de monitorizare în timp real. Oficialul a făcut apel la responsabilitate și colaborare din partea autorităților locale, arătând că „situația a intrat într-o zonă de normalitate”.
”Transportul metropolitan – între provocări și normalitate
Îmi doresc foarte mult și am dispus să se facă toate eforturile ca problematica transportului de persoane să intre pe un făgaș normal.
La Arges TV adus câteva clarificări, în speranța că cetățenii din județ vor înțelege mai bine situația”, a explicat președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă.
CJ Argeș clarifică problemele transportului
În continuare, președintele Consiliului Județean Argeș a explicat că schimbările de trasee, modificările stațiilor tradiționale și întârzierile în proceduri au fost cauzate de o legislație națională dificil de aplicat și de refuzul inițial al unor UAT-uri de a adera la sistem. Totodată, a fost subliniat rolul autorităților locale în stabilirea stațiilor și nevoia de responsabilitate comună pentru buna funcționare a noului sistem de transport.
Potrivit acestuia, implementarea transportului metropolitan nu a fost lipsită de dificultăți: ”Legislația este una complexă, motiv pentru care au fost probleme în toată țara. În unele județe, procedurile nici nu au fost finalizate. Prin lege au fost introdus trasee pe zone, renunțându-se la traseele cunoscute până acum.
Interese și contestații – procedurile de atribuire au fost contestate. Într-un caz, instanța a stabilit un alt operator față de cel declarat câștigător de comisia de licitație.
Sper că am clarificat și nemulțumirile cetățenilor legate în special de schimbarea stațiilor tradiționale de îmbarcare/debarcare:
Rolul autorităților locale și al CJ – stațiile din interiorul localităților sunt stabilite de fiecare UAT. La #Pitești, Consiliul Local a decis introducerea unor noi stații de îmbarcare și debarcare, gest pentru care le mulțumim. În același timp, Consiliul Județean are atribuția de a stabili stațiile de plecare și sosire finale, care pot fi doar în autogări specializate.
Responsabilitatea primăriilor – unele UAT-uri nu au răspuns la adrese, nu și-au îndeplinit obligațiile sau au refuzat inițial să adere la sistem. Ulterior, unele s-au răzgândit, ceea ce a dus la reluarea procedurilor și întârzieri”.
Fiecare autobuz va fi urmărit în timp real
Pentru a asigura transparență și respectarea regulilor în transportul metropolitan, Consiliul Județean Argeș va implementa, în perioada următoare, un sistem digital de monitorizare în timp real, care va permite urmărirea precisă a fiecărui vehicul, „secundă cu secundă”. Președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă, a declarat că această măsură va consolida funcționarea corectă a sistemului de transport, contribuind la revenirea într-un cadru de normalitate și la creșterea încrederii cetățenilor în acest serviciu public.
”Pentru a ne asigura că transportatorii respectă programul de funcționare și oprirea în stațiile stabilite, vom face o monitorizare strictă – în perioada următoare va fi implementat un sistem digital de urmărire „secundă cu secundă”, prin care va fi cunoscută în timp real locația fiecărui vehicul.
Cred că situația a intrat într-o zonă de normalitate. Ne dorim un transport metropolitan funcțional și transparent, iar monitorizarea digitală va garanta corectitudinea întregului sistem.”, a punctat președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă.
Foto descriptiv. Sursă foto: Facebook CJ Arges și screenshot FB Ion Minzînă.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Costin Alexandrescu – o viață închinată culturii argeșene. Drum lin, maestre!