anchetaonline.ro

Lucrețiu Tudor: E nevoie de curaj în a schimba mentalități, nu doar regulamente!

de | 19.12.2025 21:02 | Cei mai puternici oameni din Arges, Din ediția tipărită, Lifestyle

ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ LOCALĂ| PITEȘTI

Lucrețiu Tudor s-a făcut remarcat ca primul city manager al municipiului Pitești, funcție pe care a ocupat-o începând cu finalul anului 2020. Cu experiență solidă în finanțe publice și antifraudă, și-a adus expertiza tehnică într-o administrație locală aflată în plină nevoie de modernizare și disciplină urbanistică. În această perioadă, a coordonat proiecte-cheie și a impus măsuri ferme pentru respectarea legalității, inclusiv prin oprirea unor construcții ridicate fără autorizație până la intrarea lor în legalitate.

Din 2024, Lucrețiu Tudor a făcut pasul către o poziție de și mai mare vizibilitate publică, fiind ales viceprimar al municipiului Pitești. În noul rol, continuă să urmărească aceleași obiective: transparență, eficiență și implementarea unor soluții durabile pentru oraș.

Pentru viceprimarul Piteștiului „arta de a învinge”  înseamnă un traseu profesional construit pe rigoare, perseverență și capacitatea de a transforma provocările birocratice în proiecte concrete pentru comunitate.

  • Cum definiți „arta de a învinge” în România de astăzi?

„Arta de a învinge” în România actuală înseamnă mai mult decât să supravieţuieşti într-un context cu resurse limitate, înseamnă să adaptezi strategiile la vremuri marcate de schimbări şi provocări pentru comunitate şi societatea în ansamblul ei. Practic, să te concentrezi pe soluţii, nu pe probleme.

  • Care este cel mai important atu al Piteștiului în competiția pentru atragerea investițiilor? Dar punctul slab?

Întotdeauna am considerat că cel mai mare atu, chiar dacă pare un dezavantaj la prima vedere,  este cel geografic, în speță, distanţa mică faţă de București.

Autostrada Pitești-București, precum și conexiunea la rețelele de transport, tradiția industrială și chiar mediul universitar în expansiune reprezintă oportunități pe care orașul nostru le oferă mediului de afaceri. Alături de Universitatea „Constantin Brâncoveanu”, avem lângă noi acum şi Universitatea Politehnica Bucureşti, prin Centrul Universitar Piteşti.

Avem deci şi resurse umane şi potențial de inovare.

Punctul slab rămâne însă infrastructura parcurilor industriale, care sunt în atenția noastră, dar încă necesită paşi pentru a demara sau a susține asemenea investiții de mare anvergură.

  • Cum poate fi „învinsă” birocrația fără a compromite legalitatea?

În primărie, ca şi în alte instituţii publice, ne-am confruntat cu birocraţia moştenită. Avem în implementare proiecte de digitalizare şi transparență. Organizăm procedurile mai bine, astfel încât legalitatea să nu fie afectată. Am adoptat însă un management administrativ orientat spre cetățean, pentru că nu doar procedurile trebuie schimbate, ci şi mentalitatea angajaţilor şi a cetăţenilor.

Nu e nevoie să sacrifici legalitatea, ci să îți organizezi procedurile de lucru astfel încât legea să fie respectată fără a deveni un obstacol inutil. E nevoie de curaj în a schimba mentalități, nu doar regulamente.

  • Ce principiu vă ghidează deciziile în fața presiunilor publice?

Sunt în slujba cetăţeanului, iar în calitate de viceprimar ales al municipiului urmăresc interesul oraşului meu pe termen lung.

Chiar dacă unele decizii nu sunt, la prima vedere, înţelese şi acceptate de unii concetăţeni, consider că nu trebuie să cedezi presiunii publice, dimpotrivă, aceasta este firească și chiar productivă, astfel putând adesea învăţa cum să comunici şi să previi disensiunile.

Important este să ştii că ai luat decizia corectă ce va aduce beneficii în viitorul apropiat.

  • Ce valori ați dori să transmită catalogul „Ancheta” către tinerii care acum învață ce înseamnă arta de a învinge în administrație?

Cred că victoria de care vorbiţi se câştigă, indiferent de domeniul în care activezi, doar prin seriozitate şi perseverenţă.

În administraţie este nevoie în plus şi de dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă.

Rezultatele nu vor veni în timp scurt, deoarece fiecare proiect, odată început, este un proces cu etape gestionabile în timp.

Responsabilitatea unui lider de echipă în primărie este imensă, deoarece fiecare decizie atinge viața oamenilor. Prin urmare, transparenţa este condiţie de bază, iar succesul se obţine în echipă cu cetăţenii şi colegii din instituție.

***

Acest interviu face parte din ediția 2025 a catalogului „Cei mai puternici oameni din Argeș”.

Tema anului a fost „Arta de a învinge”, iar proiectul editorial realizat de publicația Ancheta reprezintă un reper pentru comunitatea argeșeană, reunind, de 20 de ani, personalități din toate domeniile fundamentale ale societății.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

AUREL COSTACHE: Puterea administrativă trebuie să fie fundamentată pe competență, legalitate și eficiență!

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: