La primirea coletului. Aveți dreptul de a verifica dacă bunul din interior este în cea mai bună stare

de | 25.01.2023 09:08 | După locație, După subiect, Eveniment, Lifestyle, Național, Știri

În perioadele de reduceri a devenit deja ceva obișnuit ca primirea comenzilor să întârzie sau coletul să vină deteriorat. Legea spune foarte clar termenul în care trebuie să ajungă coletul comandat și ce se întâmplă dacă bunul comandat este deteriorat.

În cadrul unei postări pe pagina sa de Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, a oferit câteva informații utile pentru români.

În cît timp trebuie să primiți bunurile comandate online?

  • Comerciantul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ați transmis comanda sau într-un termen mai scurt care v-a fost comunicat. Dacă vânzătorul nu a livrat bunurile în termenul stabilit, trebuie să îi solicitați să livreze cât mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, aveți dreptul să renunțați la contract, iar comerciantul trebuie să vă dea banii înapoi în termen de 7 zile.

Ce se întâmplă dacă bunul este deteriorat în timpul transportului?

  • Dacă bunul ajunge la dvs. deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea. Puteți solicita în acest caz un nou bun sau puteți renunța la contract. Prin urmare, aveți dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, dacă bunul din interior este în cea mai bună stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar dacă există unii comercianți care nu permit acest lucru.

Fotodescriptiv.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Cumpărături în sezonul reducerilor. În 14 zile puteți returna produsul!

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Paul Anghel | Protecţia Consumatorului