A sunat la 112 de peste 15.000 de ori în ultimele 8 luni, fără a avea o urgență

de | 17.09.2024 12:39 | Național, Lifestyle

Și anul acesta apelanții abuzivi au îngreunat activitatea operatorilor Serviciului de Telecomunicații Speciale și au generat un trafic inutil în centrele de preluare a apelurilor 112.

Potrivit reprezentanților Serviciului de Telecomunicații Speciale, în primele 8 luni ale acestui an, operatorii STS au gestionat peste 6,7 milioane de apeluri. Dintre acestea, peste 1,5 milioane de apeluri au fost realizate de persoane care au sunat din greșeală, nu au spus nimic sau au adresat ofense operatorilor.

Potrivit sursei citate, în acest an, au fost înregistrate 163.000 de apeluri abuzive, efectuate de persoane care au făcut glume sau au adresat injurii operatorilor. Aproape 75% dintre apelanții abuzivi sunt adulți.

Majoritatea apelurilor non-urgente provin din manipularea necorespunzătoare a telefoanelor, din apeluri neintenționate sau din încercări de a suna la un număr asemănător. Operatorii STS recomandă utilizarea atentă a telefoanelor și dispozitivelor smart și răspunsul la apelurile de verificare pentru a evita eventualele sancțiuni.

O pondere semnificativă a apelurilor non-urgente la 112 provine din manipularea necorespunzătoare a telefonului, din încercarea de a suna la un număr asemănător sau din neconfigurarea corectă a tastelor rapide. Totodată, sunt și multe situații de apelare neintenționată, involuntară, din buzunar („pocket dial”). În cele mai multe astfel de cazuri, persoana nu realizează că a sunat la 112. Aceste apeluri sunt efectuate de pe telefoane, ceasuri smart sau diferite gadgeturi. Operatorii STS recomandă utilizarea atentă a acestor dispozitive și, în cazul în care o persoană este reapelată de Serviciul de urgență 112, să răspundă și să informeze că apelul a fost făcut din greșeală.”, transmit reprezentanții STS

Cine sună la 112 fără să aibă o urgență?

Pe de altă parte, au fost și apelanți abuzivi care au sunat la 112 pentru a face glume și a adresa înjurături, aceștia irosind peste 50 de mii de minute (880 de ore) din timpul ce se putea aloca celor care au avut cu adevărat nevoie de ajutorul Serviciului de urgență, în situații critice.

Printre cei care au abuzat de numărul de urgență, se numără și o persoană din Iași care a apelat 15.103 ori în ultimele 8 luni, o medie de 62 de apeluri pe zi. Apelantul a utilizat o cartelă prepaid și, de cele mai multe ori, a avut un comportament neadecvat față de operatori.

Pe următorul loc se află județul Mureș, cu 7.109 apeluri, iar pe locul trei se poziționează județul Botoșani, cu 5.160 de apeluri.

03cac85e38e0867f 1024x1024 1 - A sunat la 112 de peste 15.000 de ori în ultimele 8 luni, fără a avea o urgență

Sancțiuni pentru apelare abuzivă la 112

Pentru apelurile abuzive, legislația prevede amenzi de până la 2.000 de lei, care pot crește la 4.000 de lei dacă echipajele de intervenție se deplasează și constată că a fost o alertare falsă. O nouă contravenție în termen de un an poate atrage amenzi de la 4.000 la 8.000 de lei.

Este esențial ca numărul 112 să fie apelat responsabil, doar în situații de urgență, pentru a nu pune în pericol viețile celor care au nevoie reală de ajutor.

Foto descriptiv: ziarpiatraneamt.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

Restricții de circulație pe Autostrada A1

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Botoșani | Iași | Universitatea “Alexandru Ioan Cuza”

Ultimele articole