ACAROM – inima industriei auto din România bate în Argeș

de | 02.08.2023 11:30 | Știri, Din ediția tipărită, Județean, Lifestyle

Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Fabricat în Argeș” este un brand național, european și mondial!

sandu-acarom

Cum se vede –  din perspectiva ACAROM – poziția și rolul companiilor  „Fabricat în Argeș” în peisajul marilor jucători deveniți brand de Romania?

De mulți ani, județul Argeș se află în topul cifrei de afaceri generată de sectorul auto. Beneficiind de pilonul principal al acestui sector – reprezentat de Dacia, dar și de o serie de furnizori de componente – Argeșul reușește să fie leader în privința rolului industriei auto în total economie națională. Luând în considerare toate aceste aspecte, „Fabricat în Argeș” este un brand național, european și mondial și se materializează în destinația finală a produselor realizate în județul nostru.

Care sunt atributele pe care companiile noastre trebuie să le bifeze pentru a-și asigura expunerea națională? 

Într-un mediu concurențial din ce în ce mai acerb, observăm o specializare cât mai mare în ceea ce privește profiul companiilor și produselor fabricate. În opinia mea, o companie poate fi performantă dacă oferă produse cu un nivel de calitate ridicat și asigură prețuri competitive. În domeniul auto, aș menționa: calitatea, costurile, termenele de livrare și nu în ultimul rând gradul de noutate/inovare. Acești factori pot înclina balanța în mod favorabil la nivelul competiției economice.

De ce tip de suport public au nevoie aceste companii pentru ascensiune și anduranță în piață? 

Mediul de afaceri din care fac parte și companiile din sectorul auto are nevoie de predictibilitate. Fiscală, legislativă, reglementară, astfel încat să își poată duce la îndeplinire, fără fluctuații și în mod durabil, planurile de dezvoltare și creștere pe termen mediu și lung. Predictibilitatea reprezintă și un criteriu de luat în calcul, cu o pondere majoră, atuncicând se pune în discuție dezvoltarea unor noi investiții la nivelul unei compani sau alegerea României ca locație pentru noi fabrici/uzine/centre de cercetare în domeniul auto și nu numai.

Care este – din constările dumneavoastră – importanța reputației companiei sau a mărcii pentru consolidarea poziției în piață într-un mediu puternic concurențial și dinamic, așa cum este industria auto? 

Poziția pe piață a unei companii din domeniul bunurilor de larg consum depinde în mod evident de notorietatea brand-ului, de „sănătatea” afacerii și de calitatea produsului oferit. Oricare din acești factori poate avea un efect pozitiv sau negativ care va influența poziția companiei pe piață și care poate face diferența între supraviețuirea și dezvoltarea durabilă a unei mărci.

acarom

Creată în Argeș, în 1996, la inițiativa directorului general Automobile Dacia, Constantin Stroe, în ideea de a întări rețeaua națională de furnizori auto, ACAROM grupează astăzi, în jurul unui concept asociativ,  peste 160 de societăți comerciale, din care 110 IMM-uri. Ca referință, companiile membre ale ACAROM au realizat, în anul 2017, o cifră de afaceri de 13,5 mld euro, înregistrând 93.000 de salariați.

Având sediul la Pitești, ACAROM este organizată ca persoană juridică de drept privat, nonguvernamentală, fără scop patrimonial, independentă, care acționează la nivelul întregii țări, fiind asociația reprezentativă pentru industria auto din România.

Membrii asociației au activități legate de: concepția, fabricarea și comercializarea de automobile, materiale, componente, module, părți din automobil, sau realizează servicii legate de automobile, precum și echipamente pentru fabricarea și întreținerea automobilelor.

Asociația care poziționează Argeșul drept capitală a industriei auto din România acționează permanent pentru dezvoltarea durabilă a fabricanților de automobile, de componente  și de materiale auto precum și a furnizorilor de servicii specifice  pentru industria auto.

La nivel extern, ACAROM este reprezentantul industriei auto din România la nivel european, prin intermediul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile – ACEA.

OBIECTIVELE ACAROM:

  • Dezvoltarea unei industrii auto moderne și durabile în țară.
  • Reprezentarea și susținerea intereselor generale ale membrilor pe lângă organismele naționale sau internaționale din domeniul auto.
  • Promovarea potențialului membrilor pentru stimularea exportului și a cooperării interne și internaționale a acestora.
  • Implicare în elaborarea strategiilor naționale, a politicilor și a reglementărilor care influențează industria auto:
  • Frânarea importurilor SH și de piese contrafăcute.
  • Înnoirea parcului național.
  • Stimularea cercetării, dezvoltării și inovării în domeniul auto etc.
  • Implicare în elaborarea reglementărilor auto europene via autorități naționale de reprezentare la UE și/sau ACEA.
  • Pregătirea forței de muncă și a specialiștilor în domeniile legate de industria auto.
  • Dezvoltarea clusterelor inovative în industria auto.

CONSOLIDAREA ACTIVITĂȚII ACAROM include în lista principalelor proiecte promovarea potențialului de dezvoltare a industriei auto în România pentru atragerea de investiții străine moderne și a capitalului autohton, dezvoltarea cooperării cu ACEA, armonizarea acțiunilor cu PAR pentru susținerea poziției industriei auto în fața autorităților  naționale (Parlament, Guvern, ministere), furnizarea de informații și asigurarea  de servicii calificate legate de: participarea la târguri, proiecte de finanțare, cooperarea externă&internă și, desigur, atragerea de noi membri, activi și asociați.

De asemenea, se urmărește creșterea vizibilității ACAROM prin organizarea de conferințe semestriale pe  teme de interes major ale industriei auto, cu invitarea autorităților  de decizie,  (cooperare cu PAR și Business France), îmbunătățirea comunicării în interiorul și exteriorul asociației prin noul site ACAROM și prin alte mijloace, prezența activă la evenimente și conferințe semnificative.

ACAROM  este membru  al:

  • PAR (Parteneriatul Auto Român)
  • CLUSTERO (Asociația Clusterelor din România)
  • CREDING (Coaliția pentru Educația Inginerească)
  • CISR (Consiliul Interministerial pentru Siguranța Rutieră)

Parteneriate ACAROM:

  • UPB & UPIT (cursuri postuniversitare plasturgie, cauciuc)
  • Tehnica &Tehnologie (diseminare info. tehnologii moderne)
  • Intermodal&Logistics (logistica auto).

 


Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

 

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/dana-andrei/" target="_self">Dana Andrei</a>

Articol scris de Dana Andrei

Editor și autor de content media, cu experiență în presa online, PR și în promovare social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: ACAROM

Ultimele articole