Compania aeriană Blue Air a făcut un anunț de ultimă oră prin care informează clienții că urmează să preia cursele de la data de 10 octombrie. Administrația Blue Air spune că motivul este faptul că nu are în prezent fondurile necesare plății combustibilului dar și a celorlalte cheltuieli operaționale care sunt necesare pentru zborurile planificate începând cu 12 septembrie.
În ultimele 48 de ore, conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.
În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activității de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăți de handling, furnizori de combustibil, autorități de control al traficului aerian, precum și cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.
În urma acestora, societatea își propune să reia zborurile începând cu data de 10 octombrie 2022. Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.
Pe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate. Precizăm faptul că în cadrul discuțiilor purtate în Consiliul de Administrație al Blue Air, reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a solicitat reluarea cât mai rapidă a zborurilor, iar votul reprezentantului Ministerului Finanțelor nu a putut fi exprimat. Votul reprezentantului Ministerului de Finanțe este unul extrem de important, având în vedere faptul că această instituție a emis Scrisoarea de Garanție pentru acordarea de către Eximbank SA a creditului comercial în sumă de 300.775.000 lei, credit garantat cu 75% din acțiunile Societății și alte active deținute de Blue Air și acționariatul Societății.În această perioadă, avem convingerea fermă că cei 2 investitori cu care acționariatul societății se află în discuții extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situație de forță majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicațiile acestui eveniment și să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID – 19 și acoperirea pierderilor de aproximativ 130 milioane euro suferite în această perioadă, din cauza interdicțiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creșterii absolut bruște și la niveluri extraordinare a prețului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, și scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei euro față de dolar. Precizăm faptul că ajutorul de stat a fost dimensionat strict pentru a acoperi pierderile suferite de Blue Air în perioada de suspendare a zborurilor, ca urmare a declarării stării de urgență în perioada martie-iunie 2020 și a deficitului de numerar al Societății limitat la data de 31 decembrie 2020, în condițiile în care pandemia a afectat în mod profund veniturile societății în perioada 2020 – 2021″, este anunțul făcut de companie, conform profit.ro.
De asemenea, compania anunță că se confruntă în aceste momente cu cea mai mare criză prin care se putea trece și că furnizorii au resetat colaborarea. Astfel, niciun ban nu mai este virat decât la 90 de zile după zbor.
În acest momente, la fel ca și ieri, depunem toate eforturile posibile să găsim soluții în a porni operarea. Din nou vreau să vă fac să înțelegeți că S-A OPRIT O COMPANIE AERIANĂ, NU APĂSĂM UN BUTON ȘI PORNIM DIN NOU.”, a adăugat Blue Air.
Totodată, compania aeriană low-cost a precizat că pentru perioada 6 – 11 septembrie au fost atât planificate, cât si anulate, un număr de 401 zboruri, iar 54.161 pasageri au fost afectați în urma deciziei de anulare.
Mai mult de atât, în urmă cu 2 ani, în luna ianuarie, Blue Air avea 1.570 angajați, însă astăzi, din cauza pandemiei de coronavirus, au mai rămas doar 560 angajați. Datoriile sale totale se ridică la aproximativ 230 milioane euro. Pentru Blue Air asta reprezintă aproximativ 50% din totalul veniturile realizate într-un an normal de operarare.
De asemenea, dupa anunțul făcut de Blue Air, prețurile pentru zborurile din urmatoarele zile au explodat!
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro