Entuziaști, dornici să construiască cu propriile mâini şi să contribuie la schimbare. Pregătiți să-şi asume riscuri, să dea dovadă de creativitate, energie, să fie optimiști, orientați către atingerea obiectivelor și spre rezultate. Tinerii din generația lui Ion Brănescu Jr. au un set esențial de atribute necesare reușitei.
Deși extrem de tânăr, domnia-sa, de exemplu, duce deja mai departe – de câțiva ani buni – una dintre cele mai vechi și puternice companii ale Argeșului, respectiv JOHN GROUP, o companie cu activități bine structurate pe închirieri și subînchirieri și construită – încă din zorii capitalismului, din anul 1991 – de către tatăl său, Ion Brănescu. I s-a alăturat acestuia în business, după ani de studii în afara granițelor, dar și în țară.
Prăgătirea educațională a avut doi piloni universitari de bază. Pe de-o parte, în Asia, Sat Yun Sen (Facultatea de Limba Chineză și Facultatea de Management) și, pe de altă parte, în România – Universitatea Româno Americană (Facultatea de Management și Marketing).
În general, sunt mulțumit de tot parcursul pe care l-am avut, dar sunt două momente cu mare însemnătate pentru viața mea: primul este legat de hotărârea de a face studii superioare în China, iar cel de-al doilea este legat de faptul că «nu m-am rătăcit prin lume» și am decis că locul meu, pe Terra, este acasă, în România!”, povestește Ion Brănescu Jr. despre modul în care a reușit să găsească soluția perfectă și eficientă între perfecționare, flexibilitate și identitate personală, socială și de business.
De altfel, cea mai solidă componentă din fibra antreprenorială care definește tânărul manager o reprezintă, fără doar și poate, educația și mentalitatea dobândite într-o familie care a dezvoltat cu abilități și intuiție, cu seriozitate și consecvență în această sferă atât de complexă și fluctuantă.
Nu am expertiza și cunoștințe care să mă califice pentru a da verdicte despre generațiile anterioare, dar pot spune – cu certitudine – că aceste generații au depus eforturi faraonice și au creat suportul pe care noi, cei de astăzi, lucrăm și ne dezvoltam!”, își explică domnia-sa viziunea despre diferențele de conjunctură și efort între antreprenorii care au construit în trecut și cei care construiesc astăzi.
În contrapartidă, tinerii trebuie să răspundă cu și mai multă eficiență și cu rezultate conforme oportunităților pe care le au. Trebuie să se instruiască cum să își rezolve problemele, cum să-i conducă pe alții, cum să pună întrebări, cum să facă bani, cum să convingă, cum să învețe din greșeli. Să știe să culeagă ce este bun din mediul înconjurător, să fie creativi și flexibili, să aleagă soluțiile cele mai eficiente și să își dorească independența pe care domeniul de business ți-o asigură atunci când tu ai setat pilonii de stabilitate și sustenabilitate.
Ion Brănescu Jr. explică în acest sens că nu își construiește planuri raportat la date calendaristice, așa cum este începutul unui an, ci dezvoltă constant, vectorul de bază a viziunii sale manageriale fiind „continuitateaˮ.
În scopul îmbunătățirii continue, sunt imperios necesare, din punctul de vedere al domniei-sale, educaţia în domeniul antreprenorial și o viziune realistă asupra pieței, cu toate provocările ei. Cu alte cuvinte, înțelegerea corectă a contextului în care îți este dat să te dezvolți și să dezvolți. Este elocventă în acest sens abordarea lui Ion Brănescu Jr. vizavi de criza care marchează intens zona resurselor umane din orice domeniu:
Criza pe piața forței de muncă este una generalizată, ea nu afectează doar zona specialiștilor în anumite domenii. Este, practic, extrem de greu să găsești inclusiv forță de muncă necalificată sau persoane dornice să se califice într-un domeniu nou! Din fericire, sunt o fire pragmatică și acționez cu claritate în ceea ce fac, nesetându-mi așteptările greșit, astfel încât să fie urmate de dezamăgiri. Modul meu de lucru este foarte adaptabil la context și la provocările care apar!”, declară domnia-sa.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Bogdan Minciunescu: Parteneriatul este leadershipul adevărat!