Mai mulți elevi de la Colegiul Economic “Maria Teiuleanu”- Pitești au contribuit la realizarea website-ului unui proiect Erasmus pe care unitatea de învățământ l-a implementat în parteneriat cu diferite instituții din mai multe țări. Despre acest proiect, dar și despre altele asemenea s-a discutat astăzi în cadrul conferinței finale de încheiere a 3 proiecte Erasmus Plus.
Astăzi a vut loc la Biblioteca Județeană ”Dinicu Golescu” din Pitești conferința finală de încheiere a 3 proiecte Erasmus Plus, implementate de Colegiul Economic ”Maria Teiuleanu”, în perioada septembrie 2020- august 2023, finanțate de Comisia Europeană cu sprijinul A.N.P.C.D.E.F.P. În cadrul conferinței la care au luat parte elevi și cadre didactice ale instituției beneficiare, reprezentanți ai comunității locale, elevi și cadre didactice din instituții școlare din Argeș au fost prezentate rezultate și exemple de bune practici identificate de către echipele de proiect în perioada implementării acestora.
Identificarea de personalități marcante ale timpurilor străvechi
Prezentarea Proiectului Erasmus Plus KA229 “Campaigns. Connect Past and Future”, cu nr.de referință 2020-1-IT02-KA229-079518_3, coordonat de profesoara de limba franceză, Ciobanu Corina și implementat în parteneriat cu instituții din Italia, Ungaria și Bulgaria a urmărit identificarea de personalități marcante ale timpurilor străvechi, care prin calitățile de care au dat dovadă în acțiunile lor au devenit super eroi ai timpurilor noastre, lăsând posterității calități de care ne folosim în pezent. Rolul elevilor și cadrelor didactice implicate în proiect a fost, printr-o muncă susținută de cercetare, prin dezbateri interactive și prezentări sub diverse forme să identifice aceste personalități, să vină cu informații concrete care să susțină valorile de care au dat dovadă, care nu se devalorizează cu trecerea timpului, ci din contră dăinuie într-o societate care se vrea permanent autentică. În cadrul conferinței elevii și cadrele didactice implicate în proiect au împărtășit participanților prezenți, prin comunicare directă și prin prezentările expuse, testimoniale despre lecțiile învățate.
Aplicații de tip quiz
Prezentarea Proiectului Erasmus Plus KA229 “Increasing Student Competencies in Mobile Applications and Diversifying Digital Skills”, cu nr. de referință 2020-1-DE03-KA229-077283_4, coordonat de profesoara de limba engleză, Iancu Lavinia și implementat în parteneriat cu instituții din Germania, Portugalia, Italia și Turcia a urmărit utilizarea activă de către elevi a instrumentelor de dezvoltare a aplicațiilor mobile în detrimentul consumului lor pasiv, dobândirea și îmbunătățirea de competențe pentru a dezvolta aplicații mobile precum și familiarizarea elevilor lor cu cerințele dezvoltării acestor aplicații. În urma colaborării celor 5 parteneri, elevii din grupul țintă cu vârste între 15 și 18 ani, au lucrat într-un mediu multicultural pentru a se iniția și ulterior pentru a crea aplicații mobile. Astfel, după ce la prima mobilitate au luat contact cu elemente de bază din Android Studio, elevii au fost ghidați să utilizeze platforma MIT App Inventor la a doua mobilitate, pentru a ajunge să elaboreze pe acceași platformă aplicații de tip quiz precum European Day of Languages și aplicația Europe’s Day, în același timp contribuind și la realizarea website-ului proiectului și a broșurii Mobile apps for schools ca produse finale.
Prevenirea excluziunii sociale
Prezentarea Proiectului Erasmus Erasmus Plus KA201 “Yolo but Mollo”, cu nr. de referință 2020-1-FR01-KA201-080263, coordonat de dna profesor de limba engleză, Iancu Lavinia și implementat în parteneriat cu 2 licee din Martinica franceză și Italia și 3 ONG-uri dinTurcia, Cehia și Macedonia de Nord a urmărit prevenirea excluziunii sociale prin evitarea intimidării, violenței și instigării la ură, promovarea dialogului inter-cultural între diferite țări și categorii socio-culturale, reducerea violenței, a abandonului școlar și a inegalității prin promovarea de valori precum toleranță, acceptare și descurajarea tendinței de a aplica stereotipuri și prejudecăți, bazate pe cazuri izolate de comportament inadecvat. Grupul țintă al proiectului reprezentat de elevi cu vârsta cuprinsă între 12 și18 ani din cele 6 instituții a participat la crearea de scenete de teatru pe teme anti bullying, a aflat despre efectele nocive ale folosirii unui limbaj neadecvat în viața reală și online și cum se poate lupta împotriva cyberbullying-ului, pentru ca în final să fie inițiat în arta dezbaterii cu scopul susținerii unui discurs liber.
Nu au lipsit din cadrul activității nici testimonialele elevilor și cadrelor didactice implicate direct în mobilitățile proiectului, experiențele trăite, competențele dobândite.
Sursă foto: Colegiul Economic „Maria Teiuleanu” Pitești
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Atenție! Se prelungește termenul de valabilitate pentru polițele Euroins