Senatorul Cristina Stocheci: „Cine va vedea «Tricolorul» pe eticheta unui produs va avea garanția că respectivul produs conține materii prime românești”

de | 01.05.2023 09:07 | Știri, Din ediția tipărită, Politic

O inițiativă legislativă semnată de parlamentari PSD prevede marcarea cu tricolor a produselor românești, indiferent de mediul în care sunt comercializate. Inițiativa a fost depusă la Senat și are drept obiectiv „informarea consumatorilor cu privire la comercializarea produselor din materii prime românești”.

Cristina Stocheci

Consumatorii au dreptul să fie cât mai informați, să identifice cât mai simplu și mai ușor care produse conțin materii prime românești. PSD propune «Tricolorul» ca însemn distinctiv pe eticheta produselor, o expresie practică și utilă a manifestării unui autentic patriotism economic. Cine va vedea «Tricolorul» pe eticheta unui produs va avea garanția că respectivul produs conține materii prime românești. Efectele vor fi benefice! Se semnalizează și se încurajează consumul produselor naționale și astfel se susțin locuri de muncă, salarii și taxe în România. Este o soluție concretă pe care PSD o adaugă politicii sale asumate și perseverente, de sprijinire a economiei românești și a producătorilor români.”, a declarat senatorul PSD, Cristina Stocheci.

Inițiatorii au solicitat dezbatere și adoptare în regim de urgență. Propunerea nu contravine normelor UE care permit, cel puțin în cazul informațiilor obligatorii pentru produsele alimentare preambalate, să fie specificată țara de origine, dacă este necesară pentru claritate (inclusiv ca produsele să afișeze pe ambalaj drapelul țării sau repere geografice celebre).

Noile prevederi „se aplică tuturor operatorilor economici care desfășoară relații comerciale cu produse provenite din materii prime de pe teritoriul național” și au în vedere „realizarea următoarelor obiective:

  • stimularea dezvoltării activității de comercializare a mărfurilor provenite din materii prime de pe teritoriul național;
  • încurajarea liberei inițiative;
  • informarea corectă și protejarea intereselor consumatorilor, precum și posibilitatea asigurării unui mediu corect de dezvoltare a producătorilor autohtoni.

Nerespectarea acestei obligații poate duce la amenzi drastice, gândite etapizat, în funcție de cifra de afaceri.

Pentru operatorii economicii care, în anul financiar anterior sancționării, au realizat pe teritoriul României o cifră de afaceri anuală netă de până la 2 milioane euro, nerespectarea prevederilor se sancționează cu amenzi între 1.000 și 10.000 de lei.

În cazul celor cu o cifră de afaceri de la 2 milioane euro până la 50 milioane euro, amenda va fi între 10.000 și 100.000 de lei.

 


Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Spitalele din Argeș se păstrează în zona roșie a corupției

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/iulia-badulescu/" target="_self">Iulia Bădulescu</a>

Articol scris de Iulia Bădulescu

Jurnalist cu 21 de ani de experiență în presă, fiind specializată pe secțiunile de politică, administrație și pamflet, cu abilități editoriale complexe. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Cristina Stocheci

Ultimele articole