Executivul a adoptat Hotărârea privind organizarea și funcționarea Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP). Insituția va fi în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului.
Astfel, se înființează Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice, denumită în continuare AMEPIP, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului. Agenția este înființată conform principiilor guvernanței corporative în rândul companiilor de stat şi este parte dintr-un jalon din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Instituția nou înființată are rolul de a elabora și de a propune Guvernului proiectul de lege privind politica de proprietate a statului, de a coordona și monitoriza implementarea acțiunilor și politicilor de guvernanță corporativă la nivelul autorităților publice tutelare, respectiv de a aplica sancțiuni pentru abaterile identificate.
Mandatul conducerii este de patru ani
AMEPIP are responsabilitatea finală de a asigura o procedură de selecție transparentă și competitivă pentru aprobarea numirii membrilor consiliului de administrație, monitorizează, evaluează, controlează și publică raportarea periodică a indicatorilor de performanță și aplică sancțiuni pentru întreprinderile de stat care nu respectă indicatorii-cheie de performanță. Pentru atingerea obiectivelor AMEPIP, principalul instrument de lucru va fi un tablou de bord de monitorizare a performanțelor întreprinderilor publice prin intermediul căruia vor fi urmăriți indicatorii de performanță, financiari și nefinanciari și cei cheie. ”Conducerea Agenției va fi asigurată de către un președinte, ajutat în activitatea sa de doi Vicepreședinți, asimilați funcției de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat. Mandatul lor este de patru ani, cu posibilitatea reînnoirii pentru o singură dată. Numirea acestora se realizează prin Decizie a Prim-ministrului, la propunerea Secretarului general al Guvernului, în urma unei proceduri transparente de selecție, prevăzute în HG. Evaluarea managementului AMEPIP se realizează la fiecare doi ani, printr-un audit extern independent. Selectarea entității care urmează să realizeze auditul se va efectua de către Secretariatul General al Guvernului, în conformitate cu legislația din domeniul achizițiilor publice”, se arată în informarea Executivului.
Foto descriptiv. Sursa foto: Facebook Simona Bucura Oprescu
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
E oficial. S-a aprobat înființarea Oficiului de Film și Investiții Culturale