▼MEDIUL DE AFACERI | SERVICII
Denisa Dumitru este deja un nume de referință pentru ospitalitatea din Argeș și din România. Manager și proprietar al Ramada Pitești, domnia-sa a reușit să transforme un hotel de brand internațional într-un adevărat reper regional pentru evenimente, business și turism. Viziunea sa antreprenorială s-a extins și în alte proiecte HoReCa locale, contribuind masiv, în ultimii 14 ani, la modernizarea și diversificarea serviciilor de gen din județ.
Într-o industrie extrem de competitivă și sensibilă la schimbările economice, Denisa Dumitru a demonstrat că tenacitatea, curajul și investiția în calitate pot „învinge” chiar și cele mai dificile contexte, de la crize pandemice la fluctuații de piață. Modelul domniei-sale de management presupune să fii prezent, responsabil, să-ți asumi decizii, să comunici deschis cu echipa și clienții, dar, mai ales, să inspiri prin exemplul personal. Iar prezența Denisei Dumitru în tot ceea ce înseamnă activitatea Ramada Pitești este mai mult decât o permanență, este un element de identitate al brandului în Pitești. Tânăra antreprenoare a devenit, astfel, un model de leadership autentic în palmaresul noii generații de succes a Argeșului.
Investițiile constante în infrastructura de business, în pregătirea personalului, în comunicare și în fidelizarea clienților au poziționat Ramada Pitești ca lider în serviciile HoReCa din județ, dar planurile Denisei Dumitru nu se opresc aici. Consideră că – numai prin diversificare și inovație constantă – îți poți dezvolta afacerea și poți rămâne relevant pe o piață aflată într-o dinamică permanentă la nivel mondial.
►Cum definiți „puterea” în afaceri în Argeșul de astăzi?
Capacitatea de a genera impact: prin calitatea serviciilor pe care le oferi, prin stabilitatea locurilor de muncă, prin contribuția companiei tale în societate și economie. Pentru Ramada, puterea a însemnat mereu să ridicăm standarde, să creăm un model de ospitalitate care să inspire, dar și să ne pese permanent de oameni, angajați, clienți. Mă bucur să constat că suntem o permanentă sursă de inspirație pentru alți operatori HoReCa, dar și că am reușit să aducem în industria ospitalității din Argeș concepte absolut noi, dând astfel șansa clienților să descopere că poate exista și un altfel de standard în servicii.
►În ce mod a contat curajul în deciziile dumneavoastră strategice?
Îmi întemeiez modelul de management pe știință, strategie și setea permanentă de a învăța lucruri noi. Antreprenoriatul, pe de altă parte, implică întotdeauna și o doză de curaj. Am folosit-o atunci când am decis să deschidem un hotel de brand, într-un oraș care nu era neapărat perceput ca destinație de lux la nivel internațional, dar, mai ales, am avut nevoie de curaj de fiecare dată când am ales să ne diferențiem în industria HoReCa locală.
În altă ordine de idei, consider drept curaj și refuzul de a face compromisuri: de a nu reduce calitatea pentru cost, de a nu sacrifica experiențele clienților – acestea au fost decizii strânse la suflet, dar vitale pentru renume și succes. În HoReCa, relațiile interumane contează enorm: reputația, recomandările, încrederea vin din modul în care tratezi oamenii. Dacă te bazezi doar pe profit pe termen scurt, compromiți încrederea, calitatea și pierzi puterea adevărată. Puterea reală într-o afacere de ospitalitate vine din consecvență și integritate.
►Cum vă mențineți motivația după obiective atinse?
Faptul că industria ospitalității este într-o continuă schimbare mă obligă să nu mă opresc. După ce un obiectiv e atins, mă uit la ce urmează – ce concept nou putem implementa, ce standard nou putem atinge, ce feedback primesc de la clienți, ce poate însemna astăzi versus ieri plusvaloare pentru Ramada Pitești.
Domeniul HoReCa este într-o continuă dinamică: întotdeauna apar trenduri noi, evenimente noi și, de fiecare dată, lucrezi cu alți oameni. Este un domeniu în care nu ai cum să te plictisești, pentru că niciun eveniment nu seamănă cu altul, iar rețeta succesului nu este să înoți împotriva curenților, ci să nu fii niciodată descoperit după ce trece valul.
Motivația mea vine, una peste alta, și din pasiunea pentru ceea ce fac: îmi place să gândesc experiențe memorabile, să creez atmosfera potrivită, să inovez și să aștept cu sufletul la gură rezultatele unui proiect nou. Mă încarc, profesional și personal, din a vedea oameni mulțumiți!
►Ce ați schimba în ecosistemul local de afaceri pentru a sprijini inovația?
Ca tuturor antreprenorilor, mi-ar plăcea să văd mai multă predictibilitate legislativă și fiscală, sprijin pentru investiții în digitalizare și în extinderea unor businessuri, colaborări concrete între mediul public și privat pentru infrastructură, promovare turistică și culturală.
De asemenea, privind către modele de afară, mi-aș dori facilități pentru tineri antreprenori care au idei solide, programe de formare profesională adaptate nevoilor din HoReCa, acces la finanțare pe proiecte de eveniment, ospitalitate, centre de conferințe etc.
►Cum vă diferențiați de concurență atunci când resursele sunt similare?
În primul rând, nu cred că există resurse similare. Și nu mă refer la bani, ci la oameni. Fiecare este diferit: de la managerul care dă tonul până la angajații care își înțeleg rostul și importanța. Dincolo de acest factor esențial și anume oamenii, aș spune că ne diferențiem prin atenție la detalii, ospitalitate personalizată, încăpățânarea de a nu face compromisuri și deschiderea către a inova, care aduce beneficii pe termen lung, chiar dacă presupune să angajezi resurse importante astăzi.
Nu ne uităm „în curtea altora”, ne concentrăm pe consolidarea unui brand de încredere: de la primire, la ambient, la personal – totul contează. De asemenea, cred că diversificarea serviciilor (cazare la standarde de 4 stele, restaurante, evenimente, centre de conferințe, wellness, cofetărie, catering) ne permite să satisfacem nevoi variate și să fim, astfel, relevanți în mai multe segmente.
***
Acest interviu face parte din ediția 2025 a catalogului „Cei mai puternici oameni din Argeș”.
Tema anului a fost „Arta de a învinge”, iar proiectul editorial realizat de publicația Ancheta reprezintă un reper pentru comunitatea argeșeană, reunind, de 20 de ani, personalități din toate domeniile fundamentale ale societății.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:













