Energia absolut copleșitoare (și în egală măsură și molipsitoare pentru echipele din subordinea sa) este caracteristica ce definește – de peste un deceniu de antreprenoriat – evoluția Denisei Dumitru, managerul Ramada Pitești, pe piața de business, în lumea HoReCa.
A luptat pentru visul său cu toată determinarea din lume, a consolidat unul dintre cele mai puternice hoteluri din lanțul Ramada din România și a reușit să devină un model de bună practică în tabloul generației sale de oameni de afaceri, de femei de succes, de tineri care au știut ce vor să facă în viață și au făcut la cote maxime lucrul acela.
Și-a dorit încă din adolescență să activeze în domeniul turismului și a mers pe acest traseu profesional cu convingerea că îi reflectă perfect pasiunile, aptitudinile, creativitatea, spiritul organizatoric și dorința de a inova permanent. A urmat studii de specialitate atât în țară, cât și peste hotare, a debutat ca angajat al unor lanțuri hoteliere renumite și a făcut pasul către postura de manager și de antreprenor punând pe harta județului Argeș unul dintre cele mai cunoscute branduri din industria ospitalității la nivel mondial.
Face, așadar, parte dintre acei tineri manageri care au șansa să lucreze în domeniul pe care l-au dorit dintotdeauna, demonstrând că generația sa are abilități profesionale și de leadership solide, că este dispusă la un efort uriaș în scopul realizării obiectivelor pe care și le propune și că deschiderea către tot ceea ce este nou reprezintă un avantaj competitiv enorm, menit să organizeze ierarhiile în orice domeniu de activitate.
Iar cel al domniei-sale, adică HoReCa, nu a fost deloc lipsit de provocări. Dincolo de piața puternic concurențială pe care Denisa Dumitru a ales să dezvolte, acest sector al economiei a fost zguduit puternic în ultimii ani pe fondul mai multor crize care l-au impactat semnificativ: criza pandemică, criza forței de muncă specializate, criza (cea mai recentă) a modificărilor legislative și fiscale menite să bulverseze afacerile românești. A încercat, de fiecare dată, să le depășească cu multă ambiție, cu sacrificii în materie de timp, resurse financiare, epuizare personală și a transmis dintotdeauna echipei sale faptul că învingătorii nu renunță niciodată, iar cei care renunță nu vor fi niciodată învingători.
Tânăra antreprenoare are acest profil și – de la an la an – și-l consolidează pe piața de business a Argeșului, reușind să dezvolte în jurul hotelului un complex de servicii HoReCa ce încorporează săli de evenimente, săli de conferințe, servicii de catering, zonă SPA, cofetării etc. Nu s-a temut niciodată să investească curajos, să își updateze permanent afacerea cu toate tendințele din domeniu, să se autoperfecționeze și să creadă în potențialul enorm al creativității sale. A folosit această creativitate pentru a dezvolta produse unice, servicii în premieră, concepte de evenimente speciale.
Mărturisește că, la început de 2024, sub imperiul celor mai recente schimbări de ordin legislativ și fiscal, simte pentru prima dată în istoria sa profesională că este obligată să se dedice mai mult componentei de management administrativ și financiar, pe fondul tuturor provocările ivite, al poverilor adăugate din perspectiva politicilor publice, al schimbărilor ce trebuie operate.
Profesia mea și, în general, antreprenoriatul, presupun pasiune, entuziasm, poftă de a dezvolta, energie pozitivă, curaj. Este foarte greu să îți păstrezi aceste abilități când treci din criză în criză și când ești silit tot timpul să îți concentrezi energia, timpul și resursele ca să depășești ceva, nu ca să dezvolți ceva! Este pentru prima dată când simt că – dacă m-aș întoarce înapoi în timp – m-aș gândi de multe ori înainte de a spune un «Da» așa determinat cum l-am spus eu ideii de a construi un business propriu.”, mărturisește domnia-sa.
În ciuda acestor griji și responsabilități, managerul Ramada Pitești simte că este la comanda uneia dintre cele mai puternice și consolidate afaceri din județul nostru și din sectorul HoReCa și a unei echipe pe care o consideră imbatabilă în ceea ce privește profesionalismul și grija față de clienți. A încheiat această echipă un an 2023 descris ca fiind „cel mai bun” și intră în noul 2024 cu determinarea de a reuși – în ciuda oricăror provocări și poveri – rezultate și mai spectaculoase, redefinind permanent conceptul de excelență în servicii cu care este asociată Ramada Pitești.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Cristian Dolofan, antreprenor: Dintotdeauna m-a motivat ideea de a fi cea mai bună versiune a mea!