Dolo Trans Olimp – cea mai profitabilă companie de transport din România în 2024

de | 06.07.2025 19:30 | Județean, Din ediția tipărită, Economic, Importante

În 2024, afacerile din sectorul serviciilor din Argeș au evoluat într-un climat economic marcat de contrast și adaptare. De la turism la salubritate și transporturi, firmele locale s-au confruntat cu presiuni crescânde asupra profitabilității, dar și cu oportunități importante de extindere. În timp ce unele companii au reușit să capitalizeze pe cererea tot mai mare din anumite industrii și să crească semnificativ, altele au întâmpinat dificultăți în menținerea rentabilității. Contextul general a fost influențat de creșterea costurilor operaționale, de schimbările legislative și de tranziția către standarde mai ridicate de digitalizare și sustenabilitate.

2024 – între provocări şi oportunităţi pentru transportatori

În 2024, sectorul transporturilor rutiere de mărfuri din România, inclusiv din județul Argeș, s-a aflat într-o perioadă de tranziție și adaptare, pregătindu-se pentru schimbările majore ce aveau să vină odată cu intrarea țării în spațiul Schengen terestru, de la 1 ianuarie 2025. Transportatorii locali și naționali au privit cu așteptări ridicate această evoluție, anticipând o fluidizare semnificativă a traficului internațional și o reducere a timpilor de așteptare la granițe.

Eliminarea controalelor la frontierele terestre Schengen a implicat însă și noi cerințe legate de digitalizare și conformitate ecologică, pentru care firmele argeşene de transport au fost nevoite să se pregătească din timp. Automatizarea și digitalizarea au devenit esențiale pentru eficiența operațională. Companiile care au integrat tehnologii precum inteligența artificială pentru optimizarea rutelor și monitorizarea flotelor în timp real s-au detașat net față de concurență. Totodată, digitalizarea documentației a răspuns reglementărilor vamale și de mediu din UE, iar presiunile ecologice s-au intensificat, determinând companiile să investească în vehicule mai puțin poluante.

În paralel, criza de personal din domeniu s-a adâncit şi lipsa șoferilor profesioniști a continuat să fie o problemă majoră, iar din acest punct de vedere 2024 nu a adus soluții miraculoase. Această criză pune presiune pe companiile de transport, care sunt nevoite să găsească metode creative pentru a atrage și a reține șoferii. Unele firme au început să ofere beneficii suplimentare, cum ar fi programe de training plătite sau bonusuri de performanță, dar problema rămâne departe de a fi rezolvată.

Pe de altă parte, creșterea continuă a comerțului electronic a generat o oportunitate importantă pentru transportatori. Cei care s-au adaptat cererii pentru livrări rapide și servicii flexibile au reușit să se diferențieze și să-și consolideze poziția pe piață.

top firme transport arges 2024

Piaţa argeşeană a serviciilor de transport rutier de mărfuri este puternic reprezentată, asta şi pentru că judeţul nostru beneficiază de avantajul de a avea unul dintre principalii producători şi exportatori din România, Dacia. În Argeş, funcţionează sau îşi au cartierul general câteva dintre cele mai mari companii de transport din România, care au câteva mii de angajaţi.

► Dolo Trans Olimp – în top 5 transportatori din România

Cu o cifră de afaceri de peste 380 milioane lei (76 milioane euro), Dolo Trans Olimp rămâne şi în 2024 cel mai important transportator din judeţ şi se menţine în top 5 cele mai mari companii de transport rutier de mărfuri din România. Mai mult decât atât, pentru al doilea an consecutiv compania manageriată de tânărul Cristian Dolofan este cea mai profitabilă afacere din acest sector economic, cu un profit net de aproape 40 milioane lei (8 milioane de euro) şi o marjă a profitului de 10,40%.

„Am încheiat 2024 cu rezultate bune, reuşind să ne menţinem stabilitatea şi să atingem obiectivele propuse. În ultimii ani, am investit masiv în modernizarea flotei, schimbând peste 250 de camioane cu modele noi, mai eficiente. Acest lucru ne-a ajutat să îmbunătăţim siguranţa şoferilor, să reducem consumul de combustibil şi emisiile de CO2, un aspect care rămâne o prioritate pentru noi. Prin programe dedicate, Dolo Trans Olimp încearcă pe toate fronturile să îşi reducă impactul asupra mediului. Continuăm să ne concentrăm pe eficienţă şi sustenabilitate, două direcţii esenţiale pentru viitor.” – declara, la finalul anului trecut, managerul Cristian Dolofan.

► Transport internațional cu capital străin

Locurile al doilea şi al treilea în topul celor mai mari transportatori argeşeni sunt ocupate şi anul acesta de două subsidiare ale unor companii străine: Quehenberger Logistics Rou, parte a grupului german cu acelaşi nume, şi Hoedlmayr Lazar Romania, din cadrul consorţiului austriac Hoedlmayr International AG.

Quehenberger Logistics Rou, unul dintre cei mai importanţi angajatori din domeniul transporturilor din România şi firma argeșeană de transport cu cei mai mulţi salariaţi, a punctat o uşoară diminuare la nivelul cifrei de afaceri – care a fost de 363,8 milioane lei, cu circa 1 milion lei mai puţin decât în 2023 -, cât şi în ceea ce priveşte profitul, care de la 21,8 milioane lei a scăzut la 15,7 milioane lei anul trecut.

În schimb, austriecii de la Hoedlmayr îşi continuă trendul ascendent şi consemnează un nou an pe creştere, bifând la finalul lui 2024 cea mai mare cifră de afaceri şi cel mai mare profit din istoria companiei. Astfel, Hoedlmayr Lazar Romania a raportat afaceri de 281,4 milioane lei anul trecut şi un profit net de 16,2 milioane lei.

► Agexim Transport – liderul creșterii spectaculoase în 2024

După ce în 2023 a fost desemnată „Transportatorul anului” şi, ulterior, certificată de Deloitte Private ca fiind în top 20 cel mai bine manageriate companii din România,  în 2024 firma argeşeană Agexim Transport & Logistic şi-a continuat ascensiunea. Mai mult decât atât, compania controlată de directorul general George Şuteu a consemnat la finalul anului trecut cea mai importantă creştere la capitolul cifră de afaceri dintre transportatorii argeşeni: de la 166,5 milioane lei în 2023 la peste 213 milioane lei în ultimul an. O creştere importantă a bifat Agexim şi la capitolul forţă de muncă, echipa de şoferi profesionişti a companiei crescând cu circa 60 de noi angajaţi.

► Afacerile familiei Lazăr – stabilitate și provocări într-un sector tot mai competitiv

Grupul de firme controlate de familia Lazăr rămâne unul dintre cei mai stabili și importanți jucători din sectorul transporturilor și logisticii din Argeș, chiar dacă datele financiare din 2024 reflectă o evoluție mixtă. International Lazăr Company, compania-fanion a familiei, a înregistrat o ușoară creștere a cifrei de afaceri, de la 176,6 milioane lei în 2023 la 180,1 milioane lei în 2024. Cu toate acestea, profitul net a scăzut considerabil – de la peste 19 milioane lei la doar 5,2 milioane lei – ceea ce poate indica presiuni pe marjele de profit sau investiții consistente în flota logistică ori infrastructura operațională.

În cazul Com Divers Auto RO, condusă de Dan Lazăr, creșterea cifrei de afaceri a fost mai evidentă, de la 154,5 milioane lei în 2023 la 166,7 milioane lei în 2024, semn al unui volum de activitate în expansiune. Totuși, și aici profitul net a înregistrat o scădere, de aproape 1,2 milioane lei, ceea ce sugerează un context general de majorare a costurilor operaționale în domeniul transportului rutier.

O scădere mai pronunțată a fost înregistrată de Com Divers Logistic, care a pierdut peste 16 milioane lei la cifra de afaceri în 2024 (scăzând de la 112,9 la 96,9 milioane lei), iar profitul net s-a diminuat de la 2,7 milioane la puțin peste 1,1 milioane lei.

În ansamblu, firmele din grupul Lazăr și-au păstrat poziția în topul transportatorilor din județ, însă rezultatele indică o presiune tot mai mare asupra rentabilității, într-un context de creștere a costurilor cu carburanții, asigurările și resursa umană. Cu toate acestea, stabilitatea cifrelor de afaceri arată că grupul rămâne competitiv și activ într-o piață aflată într-o continuă transformare.

► Creșteri moderate, presiuni pe profituri

A&C International Road Cargo a celebrat recent 13 ani de când activează pe piaţa transporturilor, timp în care a crescut exponenţial de la un an la altul. În 2024, firma a înregistrat o nouă evoluție, consolidându-și poziția în sectorul logistic. Cifra de afaceri a crescut de la 137,9 milioane lei în 2023 la aproape 160 milioane lei în 2024, un avans semnificativ care reflectă o extindere a activității și o cerere ridicată pentru serviciile oferite. Profitul net s-a menținut la un nivel constant, cu o ușoară creștere (de la 6,18 milioane lei la 6,24 milioane lei), ceea ce denotă stabilitate financiară și control asupra costurilor.

Eliton Trans, companie activă în domeniul transportului rutier, a încheiat anul 2024 cu o ușoară scădere a cifrei de afaceri, de la 160,9 milioane lei în 2023 la 159,5 milioane lei. Deși fluctuația este minimă, semnalul de alarmă vine din zona profitului net, care a suferit un recul accentuat – de la 6,45 milioane lei la doar 1,44 milioane lei. De asemenea, numărul angajaților a scăzut și el, de la 284 la 269. Chiar și așa, Eliton Trans rămâne un actor important în peisajul logistic regional, iar experiența și infrastructura operațională pot constitui baza unei reveniri mai solide în perioada următoare.

Parte a unui grup internațional, Rhenus Logistics SRL și-a continuat în 2024 evoluția bine calibrată. Cifra de afaceri a crescut de la 110,9 milioane lei în 2023 la 128,1 milioane lei în 2024, o creștere sustenabilă într-un mediu logistic tot mai competitiv. Profitul net a urcat și el, de la 3,1 milioane lei la 3,37 milioane lei, reflectând o gestionare eficientă a resurselor și a proiectelor în derulare.

Dianthus Company, firmă argeșeană cu tradiție în transporturi și logistică, a încheiat anul 2024 cu o evoluție aproape plată a cifrei de afaceri, care a urcat foarte ușor de la 124,8 milioane lei la 125,3 milioane lei. Totuși, profitul net a înregistrat o scădere, de la 9,94 milioane lei în 2023 la 8,82 milioane lei în 2024. Acest recul rămâne totuși moderat și nu pune în discuție stabilitatea companiei, care rămâne printre cele mai profitabile din domeniu raportat la cifra de afaceri.

CONCLUZII

Transporturile din 2024 au fost o combinație de provocări și oportunități. Pe de o parte, automatizarea și comerțul electronic au oferit soluții pentru a răspunde cerințelor pieței, dar, pe de altă parte, presiunile de mediu și criza de șoferi au continuat să pună la încercare reziliența companiilor. Viitorul acestei industrii aparține transportatorilor care se adaptează rapid. Investițiile în tehnologie, tranziția către soluții sustenabile și construirea unor echipe stabile vor face diferența între succes și eșec.

Liderii turismului argeșean: hoteluri de litoral și business hospitality de top

Într-un județ care nu are o industrie turistică vastă, două companii reușesc să aducă Argeșul pe harta afacerilor din domeniu, prin strategii solide și branduri cunoscute la nivel național. Este vorba despre Green Spring Project, controlată de familia Movileanu – cunoscută pentru complexurile Mera de pe litoral, și Ramada Pitești, lider în servicii hoteliere și organizare de evenimente în zona central-sudică a țării, manageriată de către Denisa Dumitru.

Hotel Mera

Green Spring Project a continuat în 2024 expansiunea pe piața ospitalității de litoral, înregistrând o cifră de afaceri de 42,7 milioane lei, în creștere de la 34,9 milioane în 2023. Deși profitul net a scăzut de la 9,42 milioane lei la 7,58 milioane lei, firma rămâne una dintre cele mai profitabile din domeniu. Complexurile Mera Onix, Mera Resort și Mera Blue atrag an de an zeci de mii de turiști, fiind considerate unele dintre cel mai bine administrate unități de pe litoralul românesc. De asemenea, numărul angajaților a crescut la 116, ceea ce confirmă extinderea activităților și nivelul ridicat de sezonalitate gestionat eficient.

Ramada Piteşti

Pe plan local, Ramada Pitești, parte a lanțului internațional Wyndham, continuă să fie reperul în materie de servicii hoteliere premium și organizare de evenimente corporate și private. În 2024, hotelul a raportat o cifră de afaceri de 29,2 milioane lei, în creștere față de 27,6 milioane în anul anterior. Profitul net s-a menținut la un nivel solid, apropiat de 3,8 milioane lei. Cu peste 100 de angajați, Ramada Pitești oferă servicii de top pentru segmentul business, dar și pentru turismul de tranzit, fiind una dintre cele mai apreciate destinații din județ pentru evenimente majore, conferințe sau recepții.

Aceste două afaceri arată că, deși Argeșul nu este o destinație turistică în sine, antreprenorii locali pot construi branduri solide, fie pe litoral, fie în zona urbană, dezvoltând modele de business sustenabile și profitabile într-un sector extrem de competitiv.

Afaceri din deșeuri: Girexim și Financiar Urban, între expansiune și dificultăți

Sectorul serviciilor de management al deșeurilor din Argeș este dominat de două nume puternice, care operează nu numai în judeţul nostru, ci şi în alte colţuri ale ţării: Girexim Universal și Financiar Urban – companii fondate şi controlate de către omul de afaceri Gheorghe Văsîi, care de-a lungul anilor au devenit furnizori strategici pentru administrațiile locale și actori-cheie în ecosistemul regional de salubritate. Deși active în același domeniu, cele două firme au avut în 2024 evoluții diametral opuse, reflectând strategii diferite și capacități distincte de adaptare la provocările pieței.

Girexim Universal a bifat o creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri – de la 84,3 milioane lei în 2023 la aproape 107 milioane lei în 2024. Deși profitul net este modest (doar 44.547 lei), creșterea veniturilor indică o extindere a portofoliului de servicii sau a contractelor, în special în contextul urbanizării și al cerințelor tot mai stricte în materie de reciclare și colectare selectivă. De asemenea, numărul angajaților a crescut ușor, semn al unei dinamici pozitive în plan operațional.

În contrast, Financiar Urban a raportat o cifră de afaceri relativ constantă (57,7 milioane lei față de 58 milioane în 2023), însă profitabilitatea a suferit un recul semnificativ. Dacă în 2023 compania obținea un profit, chiar modest, în 2024, a înregistrat pierderi de aproape 3,7 milioane lei.

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

AFACERILE ARGEŞULUI. Anul în care industria a tras frâna! Producătorii argeşeni au pierdut sute de milioane în 2024

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare:

Ultimele articole