Drumul național 73C care leagă municipiile Câmpulung, Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea are circa 70 de kilometri, iar starea lui lasă de dorit.
Referitor la această rută foarte utilă pentru argeșeni, senatorul liberal Dan Bica i-a adresat o întrebare ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în ședința Senatului din data de 17 mai.
Drumul celor trei capitale (Curtea de Argeș, Câmpulung, Târgoviște) se găsește în prezent într-o stare tehnică deplorabilă, necesitând realizarea de urgență a lucrărilor de reabilitare și modernizare. Pe această cale rutieră, dată în folosință în anul 1986, nu au fost efectuate în ultimii ani decât reparații izolate ale covorului asfaltic pe suprafețe reduse și plombări de gropi pe îmbrăcămintea de ciment, motiv pentru care este considerat de către participanții la trafic drept unul dintre cele mai proaste drumuri naționale din România. Restricțiile de circulație sunt evenimente la ordinea zilei, promisiuni de remediere a situației s-au făcut periodic de către persoanele cu funcții de responsabilitate în domeniu, dar totul a rămas la nivel declarativ și starea de degradare a carosabilului se accentuează continuu.
În consecință, având în vedere importanța deosebită pe care o are DN73C pentru dezvoltarea economică a județelor Argeș și Vâlcea, mai ales în ceea ce privește valorificarea potențialului turistic extrem de generos din zonă, vă rog ca, în completare la răspunsurile formulate de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii la întrebările mele pe aceeași temă din ultimii șapte ani, să îmi comunicați care este strategia actualizată a ministerului cu privire la reabilitarea și modernizarea acestui obiectiv de infrastructură rutieră, din ce motive executarea lucrărilor aferente a fost amânată atât de mult timp și care sunt termenele preconizate pentru realizarea lor.”, a fost întrebarea formulată de către parlamentarul argeșean, Dănuț Bica.
În răspunsul venit de la Ministerul Transporturilor se precizează că partea argeșeană a DN 73C este în grija Secției de Drumuri Pitești, care efectuează periodic lucrări de reparații și de întreținere curentă.
În plus, pentru porțiunile Curtea de Argeș – Tigveni și Tigveni – Râmnicu Vâlcea, în 2022 s-au semnat două contracte ce au ca obiect elaborarea documentațiilor pentru lucrările de intervenție și, respectiv, studiul de fezabilitate pentru modernizare și reabilitare, termenul de finalizare al acestora fiind finele anului 2023, începutul anului 2024. Mai mult, în cadrul proiectului care vizează tronsonul Tigveni – Curtea de Argeș este prinsă și realizarea unui drum care va asigura conexiunea cu autostrada Pitești – Sibiu, ce va avea plecarea din nodul rutier ce se va forma la Tigveni.
Foto descriptiv
Citioți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: