Eduard Florea. Provocările ne-au determinat să găsim soluții și să avem de câștigat pe termen lung

de | 22.02.2025 10:00 | Noua generație

A plecat la drum cu 5 angajați și două camioane, iar astăzi, la 12 ani distanță, conduce o companie cu peste 600 de angajați și o flotă de peste 70 de camioane. În paralel, a dezvoltat servicii de curățenie, creând una dintre cele mai apreciate și puternice societăți din Argeș: Ana Clean Solution.

Eduard Florea este cu siguranță un exemplu de ambiție și seriozitate, într-o piață concurențială în care aceste atribute fac diferența. La acestea se adaugă integrarea sistemelor IT performante și optimizarea tuturor proceselor, dar și un mediu de lucru prietenos cu angajații. Eduard Florea crede în inovare permanentă și susține că anticiparea viitoarelor provocări face diferența dintre o afacere oarecare și una de succes.

„Este important  pentru mine faptul că pot oferi posibilitatea de a avea un trai decent pentru peste 600 de familii.”

În opinia sa, profesioniștii din generația Next Generation ar trebui să înțeleagă și să aplice o serie de mecanisme indispensabile pentru succes.

Generaţia actuală de antreprenori este mai puţin dispusă să renunţe la controlul companiilor în favoarea moştenitorilor lor, îngreunând astfel formarea acestora ca noi lideri, aceasta este opinia mea personală. Domeniile în care Next Generation ar trebui să se implice activ în prezent includ realizarea strategiei de creştere a afacerii, asigurarea că organizaţia oferă produsele şi serviciile potrivite şi adoptarea de noi tehnologii. Ambele generaţii se concentrează pe creştere, dar doar jumătate din generaţia actuală consideră că afacerea lor are responsabilitatea de a lupta împotriva schimbărilor climatice şi a consecinţelor acestora, comparativ cu aproape trei sferturi dintre Next Generation.

Un procent la fel de ridicat de Next Generation consideră că afacerea lor contribuie activ la comunitate, în comparaţie cu puţin peste jumătate din generaţia actuală. De asemenea, jumătate din generaţia actuală consideră că afacerea lor are capacităţi digitale puternice, dar o mare parte dintre cei care fac parte din Next Generation spun că generaţia actuală nu înţelege pe deplin oportunităţile digitale în cadrul afacerii lor.”, ne-a declarat managerul Eduard Florea.

Realizează aceste aprecieri pornind de la propria experienţă în managementul din sectorul privat.

Am plecat la drum cu cinci angajați, un spațiu de birouri și ambiția de a deveni un jucător important în industria transporturilor rutiere de mărfuri. Astăzi, după 12 ani, această companie are peste 600 de angajați activi, o flotă de peste 70 de camioane și o cifră de afaceri de peste 30 milioane de euro. Însă nu cifra de afaceri este importantă pentru mine, ci faptul că pot oferi posibilitatea de a avea un trai decent pentru peste 600 de familii.”, povestește domnia sa despre evoluția TN Logistika SK.

În ceea ce privește compania Ana Clean Solution, aceasta a fost creată cu scopul de a acoperi, pe toate segmentele, de la business la privat, nevoile în materie de curățenie profesională, iar portofoliul impresionant de clienți pe care îl bifează astăzi firma condusă de Eduard Florea demonstrează, fără echivoc, că acest deziderat a fost atins.

Investițiile permanente în echipă, implementarea serviciilor în acord cu practicile de mediu, actualizarea constantă a modalităților de lucru și armonia relațiilor cu partenerii au reprezentat punctele forte care au permis companiei Ana Clean Solution să se dezvolte drept o firmă de top pe piața serviciilor și să-și extindă, mai nou, sfera de activitate, inclusiv prin comercializarea unei game foarte largi de produse de curățenie, atât online, anacleaning.ro cât și printr-un magazin fizic ce urmează să fie deschis în luna martie în Auchan Shopping Park, din zona de nord a Piteștiului.

 „Nu problemele sunt importante, ci modul în care reacționezi la ele.”

Ca orice om de afaceri, și Eduard Florea s-a confruntat cu numeroasele provocări, probleme și nevoi de adaptare la schimbări legislative, multe dintre ele adoptate peste noapte. În fapt, de 35 de ani, antreprenorii români sunt antrenați pentru neprevăzut. Cu atitudinea corectă, antreprenorul piteștean consideră că pot fi depășite și aceste obstacole.

Schimbările legislative au ajuns să facă parte din „normalitate”, una pe care nu ne-o dorim, dar la care ne-am adaptat. Paradoxal, acestea au avut și o parte bună, ne-au ținut mereu vigilenți. Provocările cu care ne-am confruntat ne-au determinat să găsim soluții, ba chiar să fim inovativi și, prin asta, să avem de câștigat pe termen lung. Cred că nu problemele sunt importante, pentru că ele sunt invariabile, ci modul în care reacționezi la ele. Pe mine, problemele m-au capacitat la maximum și m-au făcut să devin mai bun decât cel de ieri.”, ne-a mărturisit omul de afaceri piteștean.

Dincolo de adaptabilitate și abordarea proactivă a impedimentelor, Eduard Florea consideră că un alt ingredient important în rețeta succesului este educația. Și aici vorbim despre pregătirea continuă și deschiderea către inovațiile prezentului.

Peste toate acestea, este nevoie de multă, multă răbdare și capacitatea de a avea viziune de ansamblu și de a înțelege de ce este important să ai angajați motivați, de ce investițiile permanente reprezintă motorul care ține afacerea în urcare și cât de importantă este seriozitatea în raport cu partenerii de business.

Într-o societate care trece prin transformări rapide, Eduard Florea reușește să construiască încredere și stabilitate, ceea ce nu este deloc puțin lucru:

Este nevoie de foarte multă răbdare, empatie față de colaboratori și, cred eu, de puterea exemplului. Construiesc încrederea oferind încredere tuturor partenerilor și colaboratorilor, clădesc stabilitate prin proiecte bine analizate, având la bază o dezvoltare pe termen mediu și lung și investiții permanente.”

 

***

Această prezentare este parte a proiectului NextGeneration – un proiect editorial Ancheta dedicat prezentării personalităților care reflectă cel mai bine reușita noii generații de specialiști, antreprenori, oameni politici și manageri publici din județul Argeș.
Ne propunem, prin acest proiect, să promovăm exemple de bună practică, mesaje și analize ale celor care au reușit în domeniul lor, pentru a încuraja dezvoltarea de competențe, încrederea tinerilor într-un viitor bun în România și repere de succes pentru toate domeniile esențiale din viața societății argeșene.

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/dana-andrei/" target="_self">Dana Andrei</a>

Articol scris de Dana Andrei

Editor și autor de content media, cu experiență în presa online, PR și în promovare social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte:

Ultimele articole