S-a efectuat recepția finală la DJ 503. Cel mai lung drum modernizat de CJ Argeș cu fonduri europene este gata

de | 12.01.2024 19:26 | Administrație, Județean

Astăzi, 12 ianuarie 2024, s-a efectuat recepția la terminarea lucrărilor pentru obiectivul de investiții “Modernizare DJ 503 limita județului Dâmbovița – Slobozia – Rociu – Oarja – Catanele (DJ 702 G – km 3+824) km 98+000 – 140+034 (42,034 km) în județul Argeș”. Este al 10-lea proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 în judeţul Argeş.

În lungime de 42 de kilometri, DJ 503 este cel mai lung drum județean modernizat prin accesare de fonduri europene de către Consiliul Județean (CJ) Argeș. Valoarea totală a contractului de finanțare este de 127 milioane de lei, din care: 98,4 milioane lei reprezintă valoarea totală eligibilă.

”Am reușit să modernizăm acest drum foarte important”

Sursă foto: CJ Argeș.

“A fost o dorință mai veche a cetățenilor din această zonă de a avea un drum foarte rapid care să lege autostrada A1 de localitatea Giurgiu. Iată că am reușit să modernizăm acest drum foarte important, care străbate șapte localități, fiind în beneficiul atât al locuitorilor, cât și al celor care tranzitează zona de sud a județului nostru. Practic, pentru cetățenii județului Argeș care vor să ajungă la punctul de graniță Giurgiu, acest drum scurtează timpul de deplasare cu cel puțin o oră – o oră și trezeci de minute. În ceea ce privește viteza de deplasare, aveam înainte o viteză medie de 25 km/h. Aici, bineînteles că parametrii sunt mult mai ridicați acum și timpul de efectuare a deplasării se scurtează simțitor. Lucrările au început în septembrie 2021 și s-au încheiat la finalul anului 2023, fiind executate cu 9 luni mai devreme față de graficele stabilite. Mulțumesc pe această cale tuturor celor implicați – guvernanți, proiectanți, executanți, aparatul propriu al Consiliului Județean, factorii de decizie ADR Sud-Muntenia, pentru realizarea acestui obiectiv. Bineînțeles că am avut o colaborare foarte bună cu primarii localităților Căteasca, Oarja, Teiu, Rociu, Negrași, Mozăceni și Slobozia, cărora le mulțumesc și sperăm la cât mai multe obiective de acest tip la nivelul județului Argeș.”, a declarat președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă, potrivit informării primite.

Sursă foto: CJ Argeș.

S-a terminat cu gropile de pe ”drumul armatei”

”Vreau să mulțumesc Consiliului Județean, în mod expres domnului președinte Ion Mînzînă, și întregii echipe care s-a ocupat de acest drum. În sfarșit, și comuna noastră a ajuns în secolul 21, după ce ani la rând acest drum a fost plin de gropi și de praf. Este un drum extraordinar de important, întrucât noi suntem la limită cu județul Dâmbovița. Străbunii noștri îl numeau drumul armatei. Am stat de vorbă cu cetățenii comunei Slobozia care fac naveta către Pitești și sunt foarte mulțumiți de acest drum.”, a declarat primarul comunei Slobozia, Petre Funie, potrivit sursei citate.

”A contribuit la creșterea siguranței rutiere”

”Suntem foarte mulțumiți că acest proiect de investiții a traversat și localitatea noastră și a contribuit la îmbunătățirea infrastructurii rutiere în sudul județului Argeș. Modernizarea drumului județean DJ 503 a micșorat timpul de parcurgere a distanței între Municipiul Pitești și localitatea noastră, precum și localitățile învecinate. De asemenea, a contribuit la creșterea siguranței rutiere prin amenajarea de trotuare pietonale, stații de autobuz. Suntem extrem de mulțumiți. Mulțumim Consiliului Județean pentru implicare și pentru faptul că, de data aceasta, și sudul județului Argeș a beneficiat de o infrastructură de calitate.”, a explicat, potrivit comunicatului primit, primarul comunei Mozăceni, Liana Corina Dună.

”Era o necesitate intervenția pe acest drum”

“Era o necesitate intervenția pe acest drum. În urma lucrărilor, drumul arată foarte bine. Văd că toată lumea și-a făcut treaba. Mulțumim conducerii CJ, domnului președinte, constructorilor, proiectanților și tuturor celor care au fost implicați pentru ca acest drum care tranzitează comuna Oarja să fie la standardele europene. La eforturile pe care administrația publică locală le face pentru cetățenii comunei Oarja, am avut onoarea să avem parteneriat cu Consiliul Județean și cu celelalte primării limitrofe comunei noastre. Este o investiție bine-venită și așteptat după foarte mulți ani.”, a declarat primarul comunei Oarja, Constantin Bîlea, potrivit sursei citate.

Iată ce lucrări s-au făcut

Sursă foto: CJ Argeș.

Pe data de 24.06.2020 s-a semnat contractul de proiectare și execuție lucrări cu Asocierea formată din:

  • SC GENERAL TRUST ARGES SRL (LIDER);
  • SC DEVELOPMENT FUTURE SOLUTION SRL (ASOCIAT 1);
  • SC ALPENSIDE SRL (ASOCIAT 2);
  • SC WFA IMPEX SRL (ASOCIAT 3);
  • SC H.V.I.D. CONSULTING GROUP SRL (ASOCIAT 4).

S-a lucrat pe 3 tronsoane:

  • TRONSON I: km 97+856-102+340, L = 4,484 km, comuna Slobozia – care a cuprins modernizarea și asfaltarea drumului, șanțuri permeate și pietruite, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) și amenajarea 4 stații de autobuz noi.
  • Tronsonul II, km 102+340 – km 112+646, L= 10,306 km în comunele Mozăceni și Negrași: asfaltare și modernizare drum, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructura, infrastructura, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ), pod km 105+223 peste râul Mozacu la Mozăceni, șanturi de pământ, sanţuri pereate, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a aceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) a fost prevăzută a se realiza pe ambele părți ale drumului, adiacent părții carosabile pe o lățime de l =1.00–1.50 m atât pe partea stângă cât și pe dreapta, 4 stații de autobuz noi.
  • Tronsonul III – km 97+850 – km 97+856 (U.A.T. Slobozia) și km 112 + 646 – km 140+308,76 (U.A.T. Negrași, U.A.T. Teiu, U.A.T. Rociu, U.A.T. Suseni, U.A.T. Oarja și U.A.T. Căteasca), L= 27.669 km – modernizare și asfaltare drum, șanturi pereate și pietruite, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructură, infrastructură, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ),  Pod, km 134+561 (km proiect 134+575), Neajlov la Oarja, Pod, km 137+100 (km proiect 138+280) – V. Rogoz la Oarja, Pasarelă pietonală km 133+308-133+318, L = 10 ml., podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,60 m pentru accesul rutier și 1.0 m pentru accesul pietonal, amenajarea drumurilor laterale în limita cadastrală; amenajarea trotuarelor (intravilan), s-au amenajat 10 stații de autobuz noi, 2 refugii auto, precum și semnalizare verticală și marcaj rutier.

Lucrările la primul tronson au început pe 27.09.2021.

REZULTATE:

  • Suprafaţă trotuare/ trasee pietonale modernizate/ realizate – 24.185 mp;
  • Stații transport public şi alveole construite/ modernizate – 14 bucăți;
  • Semnalizare verticală 784 bucăți, parapet nou 2.914 m, fluturaşi şi butoni reflectorizanţi 3.687 bucăți, indicatori kilometrici 42 bucăți, indicatori hectometrici 381 bucăți.

Valoarea totală a contractului de finanțare a fost de 127.218.008,39 lei, din care 98.455.291,80 lei reprezintă valoarea totală eligibilă. Modernizarea drumurilor județene DJ 503 și DJ 504 (dat în folosință anul trecut) reprezintă una din cele mai mari investiții în infrastructura rutieră din regiunea Sud –Muntenia, fiind modernizați, în total, aproximativ 70 de kilometri de drum județean, pe care se circulă, în acest moment, în condiții la standarde europene. Argeșul are una dintre cele mai lungi rețele de drumuri județene din țară, aproximativ 1200 de kilometri. Astfel, pentru conducerea CJ reprezintă în continuare o prioritate dezvoltarea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere.

Sursă foto: CJ Argeș.

Citiți, de asemenea, pe anchetaoinline.ro:

De sâmbătă. La Muzeul Goleşti încep evenimentele dedicate Zilei Culturii Naţionale

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Ultimele articole