În toamna anului trecut, Agenția Națională de Administrare Fiscală a trimis Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) o plângere împotriva CFR Marfă, acuzată că a reținut contribuțiile angajaților, dar că nu le-a virat statului. CFR Marfă se află în capul listei de 53.000 de contribuabili trimisă de ANAF Poliţiei pentru cercetări penale, cu restanţe uriaşe, de circa 1 miliard de euro.
În perioada 2010-2013, statul român a încercat să ajute CFR Marfă, ştergându-i datorii de 570 milioane de euro, însă Comisia Europeană a declarat acest ajutor ca fiind ilegal şi a somat Guvernul să recupereze banii. Aşa s-a ajuns la decizia ca CFR Marfă să dea în plată Guvernului din vagoanele și locomotivele nefolosite, în contul ajutorului de stat declarat ilegal.
Vagoane de 14 milioane lei scoase la vânzare de Fisc
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş a anunţat vânzarea la licitaţie a nu mai puţin de 248 de vagoane de marfă scoase din circulaţie, care pot fi valorificate ca fier vechi. Cele mai multe dintre aceste vagoane, şi anume 224, sunt staţionate în Gara Goleşti, devenită un veritabil „cimitir al trenurilor abandonate”, restul fiind trase pe linie moartă în staţiile Bradu şi Bradu de Sus.
Preţul unui vagon variază, cele mai ieftine fiind valorificate contra sumei de 22.149 lei+TVA, iar cel mai scump având un preţ de pornire de 207.653 lei+TVA. Vagoanele valorificate de Fisc sunt de diferite tipuri, cele mai multe fiind de tip UCS (pentru transportul cimentului), EACS (vagoane de marfă descoperite, folosite de regulă pentru transportul minereurilor, cărbunelui sau lemnului) şi LAADS (vagoane de tip platformă).
Cine doreşte să achiziţioneze toate cele 248 de vagoane ar trebui să scoată din conturi 11,7 milioane lei+TVA, ceea ce înseamnă aproape 14 milioane lei.
Licitaţia va avea loc miercuri, 8 februarie, la sediul AJFP Argeş, persoanele interesate fiind nevoite să depună ofertele de cumpărare şi să achite 10% din valoarea bunurilor licitate până cel târziu cu o zi înainte de data licitaţiei. De asemenea, Fiscul anunţă că potenţialii cumpărători trebuie să îşi asume orice cheltuieli legate de utilizarea infrastructurii feroviare, conservarea, manevrarea, încărcarea ori transportul vagoanelor achiziţionate, din momentul transferului dreptului de proprietate.
Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Primii 5 milioane de români își fac cartea de identitate electronică gratuit