General Trust Argeş construieşte noul terminal petrolier din portul Constanţa

de | 27.09.2023 19:25 | Din ediția tipărită, Economic, Importante

Contract de 95 milioane lei pentru firma lui Cătălin Spătaru: General Trust Argeş construieşte noul terminal petrolier din portul Constanţa

Firma controlată de omul de afaceri Cătălin Spătaru va lucra la unul dintre cele mai importante proiecte de investiţii private din România, după ce asocierea din care face parte General Trust Argeş şi-a adjudecat recent un contract în valoare de 95 milioane lei pentru construirea unui terminal în portul Constanţa.

În primăvară, compania privată JT Oil Terminal Constanța, controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan, a scos la licitație în SICAP contractul pentru construcția unui nou terminal petrolier la Constanța, cu o capacitate de operare de 1 milion de tone anual, pentru care beneficiază şi de o importantă finanţare din fonduri europene.

► Duel la malul mării între cei mai puternici constructori din Argeş

Licitaţia a prilejuit un duel la malul mării între cei mai puternici constructori argeşeni ai momentului. Şi asta pentru că ambele oferte depuse în cadrul licitaţiei au venit din partea unor asocieri în care s-au regăsit firme argeşene de construcţii.

Astfel, pe de o parte, General Trust Argeş a participat la licitaţie ca ofertant în asocierea al cărei lider a fost firma prahoveană Klaus Industrial, pe de altă parte, a venit cu o ofertă consorţiul format din firmele G&M Road Building Engineering (Leader), Building Design 2000 Top, Building Construction Mea şi Kirlic Group, controlate de George Cusă şi Magda Alexandru. De altfel, George Cusă a concentrat la Constanţa o importantă parte a businessului său, având aici în derulare numeroase proiecte de infrastructură. Cu toate acestea, beneficiarul a desemnat drept câştigătoare asocierea din care face parte şi firma lui Cătălin Spătaru.

Astfel, Klaus Industrial şi General Trust Argeş au la dispoziţie maximum 2 ani pentru construcţia noului terminal, care trebuie neapărat să fie gata până la jumătatea anului 2025. Din asocierea câștigătoare fac parte, în calitate de subcontractori, şi societățile Moldocor, Bawi Construction (fosta Wiebe România), Romwaclean Construct, Coni, PHI Electro Distribution, Yokogawa Europe B.V. Olanda Sucursala România, SAV Incons, Partener Construct General şi Roengg Consulting.

► Noul terminal va deservi Europa Centrală și de Sud-Est

Potrivit JT Oil Terminal Constanţa, noul terminal va deservi toată Europa Centrală și de Sud-Est, nu numai România.

Avem nevoie ca de aer de acest proiect, care va deservi toată regiunea, nu numai România. Da, chiar și Ucraina. Este timpul, cred, ca să avem și o investiție privată românească într-un terminal petrolier la Marea Neagră. Aici se vor putea opera tot felul de produse petroliere și conexe, plus produse eco, biocombustibili și altele. Acest proiect nu se vrea un concurent al Oil Terminal, ci este ceva complementar. Oil Terminal este oricum foarte aglomerat, l-ar putea chiar ajuta să se mai degreveze”,  a declarat Jean-Paul Tucan, acționarul majoritar JT Grup Oil.

Construcţia va fi realizată în incinta Portului Constanța Nord, zona fluvio-maritimă, dana 97, parcela 51. Terminalul de produse petroliere va avea, în principal, capacități tehnice pentru bitum și păcură şi pentru motorină. Astfel, vor fi construite două rezervoare fiecare cu o capacitate de stocare de aproape 5.000 de tone, unul de circa 3.000 de tone și alte două de 500 de tone fiecare. Capacitatea de descărcare/ încărcare nave va fi de circa 298,5 – 348,5 tone/ ora, iar cea de încărcare a autocisternelor poate ajunge la 19,9 tone/ ora.

În plus, vor mai fi instalate două conducte principale de transfer al bitumului (de la navă la rezervoarele de stocare sau la conductele secundare de transvazare între rezervoarele de stocare și rampa de încărcare a autocisternelor), grupuri de pompare bitum (care să permită manipularea produsului în interiorul capacităților de stocare sau către instalațiile de operare la autocisternă, dar și încărcarea produsului din capacitățile de stocare către navă), precum și instalații de automatizare a pompelor, a echipamentelor de telegestiune și a elementelor de pe circuitele de pompare principale și secundare (SCADĂ), instalații de încălzire și de stingerea incendiilor etc.

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Cătălin Spătaru a semnat pe 4 ani cu CNAIR pentru întreținerea drumurilor naționale din Argeș

 

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare:

Ultimele articole