Hotărâre aprobată de Guvern. Sunt vizați bugetarii!

de | 27.04.2023 10:11 | Administrație, Național, Știri

Guvernul a aprobat în ultima ședință o hotărâre prin care promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se va face din 3 în 3 ani fără a prevede alte condiții ce pot conduce la micșorarea termenului. Totodată, actul normativ aduce modificări prin care se stabilesc reguli clare privind atribuțiile comisiei de concurs şi de contestații.

Executivul a aprobat Hotărârea de Guvern (HG) pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice. Potrivit informării Executivului actul normativ prevede revizuirea cadrului normativ privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, în acord cu prevederile cuprinse în Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, respectiv cu cele din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Astfel, prin modificările introduse se stabilesc reguli clare privind atribuțiile comisiei de concurs şi de contestații. De asemenea, se prevede introducerea ”reprezentantului salariaților” în comisiile de concurs în calitate de observator la unitățile sanitare, respective în calitate de membru la celelalte instituții publice, în situația în care la nivelul unității nu este constituită o organizație sindicală reprezentativă. Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se va face din 3 în 3 ani fără a prevede alte condiții ce pot conduce la micșorarea termenului. ”Totodată, ocuparea posturilor contractuale în afara organigramei, aferente gestionării și implementării proiectelor cu finanțare din fonduri europene nerambursabile și a celor aferente gestionării și implementării Planului Național de Redresare și Reziliență, pe perioadă determinată, se realizează potrivit art. 16 alin. (10^6) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, iar art. 66 din hotărâre se elimină. De asemenea, se abrogă alineatului (4) al art. 94 ce cuprinde aprobarea obiectivelor individuale ale fiecărui salariat prin act administrativ individual, întrucât aceasta ar crea dificultăți în practică. Hotărârea prevede și abrogarea art. 89 întrucât nașterea modificarea și încetarea raporturilor de muncă se reglementează prin lege și nu prin hotărâre de Guvern”, potrivit sursei citate.

Foto descriptiv. Sursă foto: gov.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

În „Săptămâna Verde”, peste 1000 de elevi în vizită la SC Apă Canal 2000 SA Piteşti

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Guvernul României

Ultimele articole