CE impune Euro 7 în vara lui 2025! Uzina Dacia ar putea fi închisă

de | 17.05.2023 21:33 | După locație, După subiect, Eveniment, Județean, Mioveni, Știri

 CE impune Euro 7 în vara lui 2025! Uzina Dacia ar putea fi închisă

Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, susține că este posibilă închiderea temporară a uzinelor de asamblare, dacă se va menține termenul până la care producătorii auto trebuie să treacă la standardele Euro 7,mai exact vara lui 2025. Din punctul său de vedere, acest termen este unul nerealist.

Am spus și repet: dacă cei de la Comisia Europeană rămân la părerea că în iulie 2025 va deveni obligatoriu standardul Euro 7, așa cum este scris el acum, nu vom fi gata cu noile produse. E un semnal pe care îl trimitem celor de la CE. Comisia are o viziune «romantică» asupra costurilor, pe care le vede la doar 200 – 300 de euro în plus față de mașinile actuale (n.n. – Euro 6). Noi, împreună cu ACEA, Volkswagen, Ford și așa mai departe le vedem mai degrabă spre 2.000 de euro. Când specialiști, ingineri, îți spun un lucru, iar tu iei în calcul de zece ori mai puțin nu prea e veridică abordarea. Undeva trebuie să te trezești”, a explicat șeful Dacia.

Impunerea de către oficialii Comisiei Europene, a noilor norme de poluare, așa cum sunt gândite în prezent, ar putea duce la o închidere a uzinei de la Mioveni, a declarat șeful Dacia într-o discuție purtată la testul internațional al gamei Extreme a mărcii Dacia potrivit economica.net

Pe lângă termenul nerealist de implementare a noilor standarde Euro 7, există și diferențe între estimările costurilor suplimentare de producție făcute de oficialii Comisiei Europene și producătorii de automobile, inclusiv Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Planul este născut mort în opinia mea. Și nu doar noi, Dacia, spunem că vom fi nevoiți să închidem temporar uzinele, ci și Skoda și alții. Evident că eu nu-mi doresc să închid uzina de la Mioveni, dar este un mod de a le spune (n.n. – celor de la CE) că trebuie să ne uităm la temă împreună, să discutăm cu specialiștii într-o cameră, și să nu ieșim de acolo până nu înțelegem bine despre ce este vorba. Pentru că lucrurile nu se pot face ca pe hârtie. În viața reală lucrurile stau altfel”, a declarat Mihai Bordeanu.

Reacțiile liderilor marilor companii auto

În acest sens, odată cu deslușirea cerințelor existente în propunerea Comisiei Europene, producătorii auto au devenit tot mai critici la adresa impunerii Euro 7.

Astfel, în ianuarie 2023, șeful ACEA și al grupului Renault, Luca de Meo, declara că industria auto europeană va fi pusă într-o situație și mai nefavorabilă comparativ cu cea asiatică și americană.

Recenta abordare politică europeană bazată pe reglementare, mai degrabă decât pe sprijin, riscă să pună industria auto europeană într-o situație și mai nefavorabilă în comparație cu concurenții săi asiatici și americani.

În forma lor actuală, Euro 7 vor avea un impact puternic asupra afacerilor noastre și asupra angajaților noștri. Termenele sunt prea scurte, iar țintele prea ambițioase. Potrivit inginerilor noștri, Euro 7 ar putea crește costul mașinilor, în medie, cu 1.000 de euro. Asta înseamnă creșterea prețului final (n.n. – cel pe care trebuie să îl plătească un cumpărător) de două ori mai mult și o potențială reducere a pieței de mașini noi în valuri consecutive”.

Potrivit șefului ACEA, Luca de Meo, mașinile s-ar putea scumpi, în medie, cu 2.000 de euro odată cu trecerea la aceste norme, motiv care ar putea îndepărta clienții de mașinile noi. Totodată, el susține,și faptul că estimările strategilor Comisiei Europene (CE) sunt departe de realitate, aceștia considerând că impunerea noului standard va duce la o creștere a costurilor de producție cu doar 200– 300 de euro.

Și directorul executiv al grupului Stellantis, Carlos Tavares, afirma, în luna Februarie, că normele Euro 7 nu aduc beneficii clienților.

Nu sunt utile, sunt costisitoare, nu aduc beneficii clienților, nu aduc beneficii pentru mediu.”

Părerea sa a fost susținută și de Gerrit Marx, CEO al Iveco.

Efortul de a ajunge acolo (n.n. – la nivelul impus de normele Euro 7) este uriaș. Și nu există niciun beneficiu real.”

În luna Aprilie și cei de la Volkswagen au susținut că Euro 7 ar putea duce la închiderea unor uzine, atrăgând atenția autorităților europene asupra faptului că timpul prea scurt până la intrarea în vigoare a noilor standarde, iulie 2025, nu permite găsirea soluțiilor tehnice pentru toate modelele aflate în prezent în producție.

Conform Reuters, oficialii Volkswagen au solicitat ca implementarea noilor standarde să fie amânate cel puțin până în toamna lui 2026. Doar astfel vor putea fi modificate modelele actuale pentru a putea corespunde cerințelor.

sursă foto gruprenault.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

(VIDEO) Accident în Drăganu! Două tiruri s-au făcut praf

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Dacia | Luca de Meo | Mihai Bordeanu | Mioveni | Renault | Uzina Dacia

Ultimele articole