În cursul dimineții, premierul Marcel Ciolacu împreună cu Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au mers în teren pentru a verificat lucrările de la șantierul obiectivului de investiții Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea IV. Atât premierul, cât și ministrul Transporturilor au felicitat constructorul pentru avansul lucrărilor.
Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești se întinde între Tigveni și Curtea de Argeș și are o lungime de 9,86 km şi vor fi realizate 12 poduri şi pasaje, dar şi un tunel de 1.350 de metri. De altfel, s-a marcat și începutul lucrărilor la primul tunel forat pe o autostradă din România. Tunelul, care se află în zona Dealului Momaia, are o lungime de 1,3 kilometri. La această vizită au mai fost prezenți și vicepremierul Marian Neacșu, ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, directorul CNAIR, Cristian Pistol, președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, și primarul Piteștiului, Cristian Gentea. ”Lucrările de infrastructură rutieră reprezintă o prioritate a echipei PSD Argeș și a Guvernului condus de premierul Marcel Ciolacu. O dovadă în acest sens sunt și ritmul susținut al lucrărilor de pe tronsoanele autostrăzii Pitești – Sibiu”, au transmis cei de la PSD Argeș într-o informare ulterioară evenimentului.
Premierul Marcel Ciolacu a declarat, în deschiderea conferinței, că este ”prima străpungere după perioada comunistă” și a precizat și faptul că dacă România ar fi fost în Schengen, lucrările la autostrada Sibiu-Pitești s-ar fi desfășurat mai repede: ”Cred că este prima străpungere după perioada comunistă și nu este o lucrare întinsă, dar foarte dificilă. Este evident că deja constructorul este în avans cu lucrările și aș dori să–i fericit. Sunt ferm convins că dacă am fi fost în Schengen, ar fi fost și mai în avans”.
”Sperăm ca prin POIM de la Transporturi să nu pierdem bani la sfârșitul anului. Am sărit la 85%, ultimile plăți – absobția pin exercițiu financiar. Este prima oară atât de mare. Avem încă la decontare 1,5 miliarde. O să mai dau în următoarea ședință de guvern cofinanțarea pentru MIPE, astfel încât să ajungem peste 95% cu absorbția pe exercițiul financiar trecut”, a mai explicat Marcel Ciolacu.
”Mă aștept ca și termenul de aici să fie finalizat înainte de termenul asumat”
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat că deși tronsonul are termen de finalizare pentru 2027, acesta se așteaptă ca lucrările să fie finalizate mai devreme. Potrivit ministrului, lucrările pe secțiunea 4 sunt finalizate în proporție de 55%. Sorin Grindeanu și-a exprimat încrederea, bazată pe progresul înregistrat deja pe șantier, că un prim tronson al autostrăzii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş ar putea fi finalizat anul viitor, mai precis cel din jurul Piteștiului.
”Mă aștept ca și termenul de aici, din contractul de pe lotul 4, să fie finalizat înainte de termenul asumat, care e undeva în 2027. Sunt convins că așa cum ați început, veți putea termina lucrările, chiar dacă sunt doar 10 km, sunt aproape 10 km care au foarte multe lucrări de artă: poduri, tuneluri, așa cum bine știți”, a precizat Sorin Grindeanu.
Același constructor începe și reabilitarea podului peste pârâul Bascov
”Împreună cu președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă și cu Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura Oprescu, i-am însoțit astăzi, 30 octombrie 2023, în vizita fulger la șantierul obiectivului de investiții Autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș), pe premierul Marcel Ciolacu, vicepremierul Marian Neacșu și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Componența delegației demonstrează importanța pe care Guvernul României o acordă acestei investiții!
Ministrul Sorin Grindeanu a felicitat firma Poor Construct pentru modul exemplar în care a executat lucrarea pe tronsonul Sibiu-Boița, exprimându-și speranța că performanța se va repeta și pe șantierul vizitat, într-un termen mai scurt decât cel contractual (2027).
Sunt încântat că acest constructor, care a dovedit seriozitate maximă, începe chiar în această săptămână și lucrarea de la Pitești – reabilitarea podului peste pârâul Bascov!”, a precizat Cristian Gentea în ultima postare publicată pe pagina de Facebook.
140 de utilaje și peste 500 de muncitori
Cristian Pistol, directorul CNAIR, a precizat într-o postare pe pagina de Facebook că contractul a fost semnat în data de 15.11.2021 și are o durată de 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție). Valoare contractului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) (proiectare) și Programul Transport (PT) (execuție). Ordinul de începere pentru faza de proiectare (16 luni/1 an și 4 luni) a fost emis în data de 01 martie 2022. Această fază a fost finalizată în data de 30.06.2023 iar în data de 01.07.2023 constructorul a intrat în faza de execuție (44 de luni/3 ani și 8 luni).
”Am verificat astăzi lucrările pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești, unde a început deja construcția primului tunel rutier forat din România (1350 m)!
Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) are o lungime de 9,86 km iar pe traseu vor mai fi construite 12 poduri şi pasaje.
Constructorul PORR Construct SRL este mobilizat în șantier cu aproximativ 140 de utilaje și peste 500 de muncitori.
Termenul contractual de finalizare este anul 2027, dar antreprenorul și-a asumat deschiderea circulației pe această secțiune mai devreme”, a transmis Cristian Pistol, directorul CNAIR, pe pagina de Facebook.
La momentul finalizării autostrada Sibiu – Pitești va avea 122,11 km și va completa coridorul 4 Pan European pe A1, potrivit directorului CNAIR, care a mai explicat: ”Va fi practic ultimul sector de autostradă care va închide acest coridor pe teritoriul României (deoarece în 2026 va fi finalizat și lotul 2 al secțiunii Lugoj – Deva). Practic după finalizarea tuturor secțiunilor autostrăzii Sibiu-Pitești (secțiunile 2 și 3 se vor finaliza în anul 2028), se va circula de la Constanța la Nădlac doar pe autostradă. În decembrie 2022 a fost deschisă secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu – Pitești (Sibiu – Boița), cu o lungime de 13 km”.
”Facem economii de oriunde se poate pentru a utiliza fondurile către investiții”
Ulterior vizitei în teren, președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă, și-a exprimat încrederea că la ”cum evoluează lucrările sunt șanse concrete ca termenul din contract pentru tronsonul Pitești-Curtea de Argeș să fie respectat. Poate că vom putea circula, cel puțin parțial, chiar mai devreme mai ales că, așa cum a subliniat și premierul Marcel Ciolacu, vorbim de o investiție strategică pentru care vor fi alocate fără rețineri sursele financiare.
Sunt convins că așa va fi, pentru că și guvernul condus de Marcel Ciolacu, la fel cum facem și noi la Consiliul Județean, facem economii de oriunde se poate pentru a utiliza fondurile către investiții. Sunt proiecte care au ajuns la maturitate, investiții prioritare, mai ales cele pe fonduri europene și suntem determinați să le finalizăm.
Și da, toți miniștrii și toate guvernele au fugit de asumarea responsabilității investițiilor în infrastructură, deși ele aduc cel mai repede plus-valoare și dezvoltare. Sorin Grindeanu și Marcel Ciolacu și-au asumat această responsabilitate, autostrada Pitești-Sibiu, la fel ca și drumul expres Pitești-Craiova vor fi realizate, tot așa cum se apropie de finalizare și reabilitarea DN 73 Pitești-Câmpulung-Brașov. Consiliul Județean Argeș investește în infrastructura județeană, Guvernul în infrastructura națională din Argeș și rezultatele se văd deja”.
”România este țara în care se construiește cel mai mult în UE”
Ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, prezentă astăzi pe șantierul de la tunelul din Tigveni al autostrăzii Pitești-Sibiu transmite într-o postare publicată în cursul serii, că ”prima autostradă peste munți prinde contur de la o zi la alta, ritmul lucrărilor fiind alert”.
”Nu întâmplător România este țara în care se construiește cel mai mult în UE, iar acest loc se datorează în primul rând investițiilor publice care au avut în acest an cel mai accelerat ritm de implementare.
Investițiile sunt și vor rămâne un obiectiv esențial al Guvernării Marcel Ciolacu, iar cele în infrastructura de transport sunt investiții cheie pentru că multiplică efecte benefice în economie.
Am fost astăzi pe șantierul de la tunelul din Tigveni al autostrăzii Pitești-Sibiu alături de premierul Marcel Ciolacu, de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, de vicepremierul Marian Neacșu, de președintele Consiliului Județean Ion Mînzînă și de primarul municipiului Pitești, Cristian Gentea. Prima autostradă peste munți prinde contur de la o zi la alta, ritmul lucrărilor fiind alert.
Există voință politică, bugete dedicate, iată că și constructori eficienți.
Dezvoltăm infrastructura, construim România de mâine!
Notă: Raportul Eurostat privind construcțiile în UE poate fi consultat accesând acest link”, a scris Simona Bucura-Oprescu în ultima postare publicată pe pagina de Facebook.
Puteți urmări aici declarațiile făcute.
Sursă foto: print screen, Facebook Cristian Gentea, Facebook Cristian Pistol, CJ Argeș și Facebook Simona Bucura Oprescu.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
S-a stins din viața eroul argeșean, generalul Constantin Năstase!