CNAIR a transmis joi, 8 iunie, că lucrările pentru noul pod în arc pe care îl construiește peste Dâmbovița pe DN 73 Pitești – Câmpulung – Brașov, continuă.
Iar, în cadrul proiectului vor fi amenajate și două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.
Noul pod de tip arc metalic urmează să fie deschis în luna septembrie și va prelua circulația de pe actualul pod, care este considerat cel mai vechi din România, de pe un Drum Național, el fiind construit în anul 1886.
Continuă lucrările la noul pod de tip arc metalic, cu calea sus, peste râul Dâmbovița de pe DN73, km. 78+519, din localitatea Podul Dâmboviței ! În cadrul proiectului se vor amenaja și două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.
Lungime pod: 170 metri;
Valoarea contract: 55,17 milioane de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: POIM;
Termen de finalizare: 11.09.2023”, a transmis joi, CNAIR.
Contractul pentru acest pod a fost semnat cu compania Maristar Com SRL din Titu, Dâmboviţa, iar lucrările au început încă din 2022 și ar fi trebuit să fie finalizate în primăvara acestui an.
El va avea o lungime totală de 170 m şi va fi de tip arc metalic cu calea sus.
Podul peste Dâmbovița de pe DN 73 Pitești – Brașov a fost construit în 1886 și este considerat monument istoric.
Din cauza vechimii, el nu nu mai putea susține și tonajul camioanelor, iar din acest motiv a fost introdusă restricția de tonaj.
Dar, odată cu finalizarea lucrărilor, vor fi eliminate restricțiile de tonaj şi de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dintre Piteşti şi Braşov pentru traficul greu.
Pentru modernizarea tronsonului Câmpulung (jud. Argeș) – Râșnov (Brașov) de pe DN 73 Pitești – Bran – Brașov, Compania de Drumuri a scos la licitație, la sfârșitul lunii mai, un contract de aproape 700 de milioane lei, relatează economedia.ro
Pentru această șosea, lucrările de modernizare au început acum aproape 10 ani. Contractul pentru reabilitarea a fost semnat în 2011 cu asocierea Azvi – Straco pentru 275 milioane lei, iar lucrările au început de-abia în 2014.
Dar, din cauza proiectului tehnic vechi şi a costurilor de execuţie care nu mai puteau fi acoperite, lucrările s-au blocat la 50%.
Noul contract, lansat de Direcția de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov) are o valoare cuprinsă între 688 și 748 milioane lei, în care este prevăzută modernizarea șoselei pe o lungime totală de 74 de kilometri, din care 48 de kilometri în zona de munte, cu serpentine, Câmpulung – Fundata.
sursă foto Facebook CNAIR
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro