Municipiul Pitești a finalizat astăzi, 12 noiembrie 2025, cea de-a cincea investiție majoră din cadrul proiectului european dedicat modernizării transportului public local. Astfel, potrivit comunicatului remis presei, noua etapă vizează introducerea sistemului de e-ticketing și a panourilor digitale cu informații în timp real în autobuze, măsuri care transformă transportul public într-un serviciu modern, accesibil și eficient pentru cetățeni. Proiectul marchează un pas important în direcția digitalizării și a mobilității urbane sustenabile.

Când vine vorba de transportul public din Londra, o diferență față de România, este aceea că trebuie scanat cardul de acces atât la începutul călătoriei, cât și la finalul acesteia pentru a fi înregistrată distanța parcursă între zone. Ba mai mult în Londra transportul este diversificat (metrou, autobuz, etc) și pe diferite zone. La autobuz tarife individuale pentru autobuze prețul era în jur de 1,75 gbp (1 gbp – circa 5,76 RON)- tarife pentru 60 de minute. La Pitești, de la 01 octombrie fost implementată călătoria integrată cu valabilitatea de 60 de minute. Utilizatorii pot schimba mijlocul de transport atât ȋn zona urbană cât și ȋn zona metropolitană, ȋn interiorul perioadei de valabilitate de 60 minute. Preţul unei călătorii integrate rămânând neschimbat, respectiv 3 lei.
Primăria Municipiului Pitești a anunțat că a recepționat, astăzi, 12 noiembrie 2025, cea de-a cincea investiție din cadrul amplului proiect „Modernizarea infrastructurii de transport public local de călători și creșterea atractivității transportului nemotorizat”. Este vorba despre integrarea sistemului de e-ticketing pentru transportul public de călători și implementarea panourilor informative în timp real, în autobuze, pentru furnizarea de informații actualizate în timpul călătoriei.

Furnizorul este Asocierea KONTRON SERVICES ROMANIA S.R.L. (lider de asociere), împreună cu Thoreb Information Systems, LOGIC IT CONSULT S.R.L. și subcontractantul POWER BACK-UP SERVICES. Valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, este de 23.422.054,00 de lei.
Scopul investiției îl reprezintă îmbunătățirea infrastructurii de transport public a municipiului Pitești, prin dotarea cu un sistem modern de tip e-Ticketing, care permite plata călătoriei prin multiple modalități: bilet, card de călătorie, card bancar, telefon mobil sau SMS. Sistemul integrează și o infrastructură digitală avansată, care facilitează accesul la servicii online – inclusiv aplicații de plată și gestionarea tarifelor preferențiale sau a gratuităților pentru elevi, pensionari și alte categorii de beneficiari.
Noul sistem oferă operatorului de transport public o platformă completă de management, ce include 20 de casierii moderne pentru emiterea și personalizarea cardurilor, 20 de automate de vânzare și reîncărcare, precum și o suită de aplicații software pentru evidență, analiză și gestionarea flotei. Astfel, transportul public devine mai atractiv, eficient și accesibil pentru cetățeni, iar compania de transport beneficiază de un control îmbunătățit al activității și de o utilizare optimă a resurselor.

Potrivit sursei citate, sistemul informatic, complet integrat și securizat, cuprinde:
- Echipamente la bordul vehiculelor: validatoare moderne și calculatoare de bord care asigură colectarea datelor, localizarea și comunicarea permanentă cu centrul de date;
- Infrastructură centrală: centru de date dotat cu panouri fotovoltaice, servere proprii ale primăriei și aplicații software dedicate managementului cardurilor, flotei și sistemelor de raportare;
- Casierii și stații de autobuz: automate de vânzare active non-stop, plăți cash sau cu card, precum și 61 de panouri electronice care afișează timpii reali de sosire a autobuzelor;
- Carduri inteligente pentru călători: pentru călătorii preplătite, abonamente, gratuități și diverse planuri tarifare avantajoase.
”Prin finalizarea acestei componente, se încheie implementarea unuia dintre cele mai ample proiecte cu finanțare nerambursabilă derulate în municipiul Pitești, care a inclus cinci investiții majore: modernizarea celor 99 de stații de transport public, optimizarea traseelor cu trei linii noi, amenajarea pistelor pentru bicicliști de-a lungul râului Argeș, sistemul de bike-sharing și, în final, integrarea sistemului de e-ticketing pentru transportul public de călători și implementarea de panouri informative în timp real în autobuze.
Municipiul Pitești continuă, astfel, procesul de transformare a transportului public într-un serviciu modern, digitalizat și sustenabil, adaptat nevoilor comunității”, arată administrația locală.
Sursă foto: Primăria Municipiului Pitești.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:













