Când un eveniment așază numele județului pe harta marilor competiții naționale și internaționale, valoarea lui devine cea de brand, iar rolul său se materializează nu numai în bună reputație pentru organizatori și gazde, ci în reală plusvaloare economică, socială și publică.
Exemplul perfect îl reprezintă Raliul Argeșului – una dintre cele mai mari competiții din motorsportul românesc pe care eforturile unor oameni pasionați, și anume ale echipei ACS DTO Rally, au readus-o la viață și au repoziționat-o rapid la prima linie a evenimentelor de gen. S-au alăturat acestor eforturi numeroase companii și numeroși sportivi, sponsorul principal fiind Catena, în vreme ce Trust Motors (importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën şi DS în România) asigură, cu entuziasm și deschidere pentru acest eveniment-brand, mașina oficială a raliului. Au salvat astfel și au dat energie unui eveniment de mare amploare, dar care avea în spate și o tradiție prețioasă.
Istoria unui eveniment care a marcat motorsportul românesc
Raliul Argeșului are o istorie îndelungată în motorsportul din România, fiind una dintre competițiile care a avut loc de-a lungul multor decenii. Cu o cultură a sportului bine înrădăcinată în județul Argeș, raliul a fost doar una dintre ramurile unde piloții locali au excelat. Începând cu 1971, Raliul Argeșului a desfășurat un număr de 18 ediții sub numele Raliul Pitești, Raliul Dacia și, în epoca modernă, Raliul Argeșului, fiind una dintre cele mai cunoscute competiții între raliurile românești în perioada anilor 1990. De asemenea, o ediție a Raliului României a avut loc tot pe probele speciale din jurul Piteștiului.
Prima ediție a competiției care a avut comandamentul în Pitești s-a desfășurat în 1971, când Aurel Puiu și Constantin Pescaru s-au impus la bordul unui Renault 8 Gordini. După cinci ani de pauză, competiția revenea în 1977 sub numele „Raliul Dacia”, urmând a se desfășura pe macadam pentru 3 ani consecutivi.
Până în anii ’90, raliul nu a mai desfășurat nicio ediție timp de 14 ani, când macadamul argeșean vedea o generație nouă de piloți și copiloți.
Între 1995 și 1998, are loc o demonstrație de forță a multiplului campion național absolut, Constantin „Titi” Aur, care obține alături de Dumitru Boboescu patru victorii consecutive, un record pentru competiția argeșeană. După ce, în 1999, Heinz Gollner și Sorin Itu se impun la bordul unui Audi Coupe S2, Titi revine și obține alte două victorii.
Începând cu anul 2000, raliul a avut parte de schimbări majore, numele fiind modificat din „Dacia” în Raliul Argeșului, iar suprafața a fost schimbată de către organizatori de pe macadam pe asfalt, iar vreme de doi ani echipa Aur – Boboescu își adjudecă din nou trofeul competiției.Ulterior, începând cu 2002, Raliul Argeșului a văzut un număr de 5 învingători diferiți în cele 5 ediții desfășurate. După alți patru ani de pauză, Raliul Argeșului 2007 are drept învingător echipajul format din Marco Tempestini& Dorin Pulpea, pe un Subaru ImprezaSTi, ca mai apoi, în ediția 2009, desfășurată pentru un singur an pe macadam, Jarkko Miettinen și Mikko Lukka să se impună la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO IX. Revenit pe asfalt, Raliul Argeșului și-a desfășurat ultima ediție în 2010, când pe probele speciale de pe Transfăgărășan cel mai rapid echipaj a fost format din Gergo Szabo și Levente Csegzy.
În cele 18 ediții ale raliului, Constantin Aur este cel mai prolific pilot, cu 6 victorii și patru locuri secunde.
În 2010, se întrerupea o pagină de istorie importantă, desfășurarea Raliului fiind suspendată.
Pasiunea echipei ACS DTO Rally a generat renașterea unui eveniment-brand
La aproape un deceniu distanță, pasiunea pentru motorsport a tânărului antreprenor Cristian Dolofan (Dolo Trans Olimp) și a echipei de pasionați pe care a reușit să o mobilizeze în ACS DTO Rally a repus acest eveniment de brand pe harta marilor competiții naționale.
”Ne dorim ca acest eveniment să fie mai mult decât un raliu, să fie o adevărată experienţă, iar Raliul Argeșului să devină un etalon pentru toate etapele de campionat ce vor urma”, anunțau organizatorii la momentul respectiv, iar așteptările lor au fost răsplătite – din 2019 până în prezent – prin reușita unui eveniment care a captat toată suflarea națională și a asigurat prezența la linia de start a celor mai reprezentative nume din motorsport.
Spectacolul și adrenalina și-au făcut loc pe cele mai complexe trasee ale Argeșului, iar anul 2023 a adus în portofoliul competiției organizate de ACS DTO Rally un număr record de echipaje care au asigurat un real spectacol automobilistic în 9 probe speciale și pe un total de 116 kilometri cronometrați – atât în Pitești, cât și pe celebrul Transfăgărășan sau în apropiere de Câmpulung. Trofeul a fost adjudecat de Simone Tempestini și Sergiu Itu, iar competiția a creat premisele unor ediții viitoare pentru care deja se turează motoarele.
În prezent, Raliul Argeșului CATENA – Powered by Citroën este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria și Consiliul Local al Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.
DTO Rally – un brand care a contribuit la renașterea altui brand
DTO Rally Team este un vis devenit realitate al antreprenorului argeșean Cristian Dolofan. Fondatorul și managerul uneia dintre cele mai puternice firme de transport intern și internațional este pasionat de mașini, iar această pasiune și-a cultivat-o și a devenit pilot de raliu. Gustul competiției l-a determinat, în 2017, să pună bazele echipei DTO Rally Team. Acest proiect de suflet al omului de afaceri Cristian Dolofan, pilot în cadrul echipei sale, a luat amploare de la un an la altul și a fost completat cu o gamă largă de servicii, activități dedicate sporirii siguranței rutiere și cu organizarea de numeroase evenimente.
DTO Rally Team cuprinde:
▼ DTO RALLY RENT – închirierea de autovehicule de competiție pentru curse de raliu, viteză în coastă sau alte discipline pe asfalt sau macadam.
▼ DTO SERVICE – servicii de service profesionist în timpul competițiilor de raliu, viteză în coastă sau alte discipline pe asfalt sau macadam.
▼ RALLY CARS BUILD / REBUILD – servicii de construcție, reconstrucție sau revizie a autovehiculelor de competiție.
▼ DEFENSIVE DRIVING – cursuri de conducere defensivă și preventivă (defensive driving) în scopul reducerii numărului de accidente rutiere și scăderea costurilor de exploatare a flotelor auto.
▼ RALLY EXPERIENCE – experiențe unice în scaunul din dreapta al unei mașini pilotate de componenții echipei DTO Rally Team.
▼ SPARE PARTS – distribuția de piese și accesorii oferite de Peugeot Sport și Citroën Racing, în baza parteneriatului cu Trust Motors.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
AdBlue® – pariul New Design Composite pentru un mediu mai curat