Ruxandra Stoica, antreprenor: Am știut dintotdeauna că vreau să creez lucruri și să clădesc, asumându-mi, în egală măsură, și partea grea!

de | 14.02.2024 09:00 | Din ediția tipărită, Județean, Lifestyle

Și-a conturat o carieră și un profil public solid în industria HoReCa, iar tenacitatea Ruxandrei Stoica – manager al mai multor restaurante și businessuri din acest sector– a impus-o drept o voce pertinentă, credibilă și importantă a industriei pe care o reprezintă în județ.

A dezvoltat primul proiect la Mioveni, după care a făcut pasul către Pitești, iar astăzi portofoliul de business al domniei-sale înglobează Green Pub, Club Hush, Mexicano și Marco Cremeria, în vreme ce abilitățile manageriale și implicarea socială se regăsesc în statutul de președinte al unei asociații respectate și active în slujba antreprenorilor și angajaților din sfera HoReCa.

A ajuns în acest punct din carieră bazându-se pe abilitățile personale cultivate în timp, fără să aibă neapărat un plan inițial targetat în această direcție:

Nu am știut dintotdeauna ce vreau să fac, dar am fost mereu receptivă la detalii legate de organizare, cifre și comunicare. Am știut dintotdeauna că vreau să creez lucruri și să clădesc, asumându-mi, în egală măsură, și partea  grea, provocările, eșecurile și greșelile. Cred că acum sunt unde mi-am imaginat și fac ceea ce îmi place, iar asta mă motivează în fiecare zi.”, declară, cu entuziamul care o caracterizează, domnia-sa.

În egală măsură, Ruxandra Stoica privește înapoi și către greutățile care au marcat acest traseu, una dintre cele mai relevante fiind aceea că – din postura de femeie – a trebuit să munceacă mult mai intens și mai tanace:

Ca femeie, cred că uneori răzbați mai greu și trebuie să depui efort mai mare pentru a clădi. De multe ori te poți afla în situația de a pierde doar pentru că ești femeie. Dar aceste dificultăți mă afectau acum câțiva ani. Azi lucrurile sunt mai așezate și presiunea pe care o resimt este considerabil mai mică”, mărturisește tânăra antreprenoare.

De real folos, explică domnia-sa, a fost faptul că a avut mereu o capacitate mare de adaptare, dublată de dorința de a învăța și de a se dezvolta împreună cu echipa sa.

Am abilități bune de comunicare și am lucrat mult să le cultiv. Pun mare preț pe comunicare, pe respect și empatie.”

Au contat enorm aceste calități, mai ales că Ruxandra Stoica a ales să investească într-un domeniu în care munca cu oamenii și calitatea serviciilor asigurate pentru client sunt cruciale.

A construit cu ambiție în pofida mediului puternic concurențial, a fluctuațiilor și loviturilor primite în ultimii ani de industria HoReCa și a trendurilor în permanentă schimbare.

Îmi prețuiesc clienții și îi învăț pe colegii mei să transmitem asta zi de zi prin serviciile noastre.”, explică domnia-sa.

Legat de mediul în care se dezvoltă afacerile HoReCa pe care le gestionează, domnia-sa vorbește, la capitolul greutăți, în primul rând despre lipsa forței de muncă specializate – cea mai mare provocare.

Este foarte dificil să ai cerere, piață de dezvoltare, idei, planuri, dar să nu găsești personal. Mă refer la oameni stabili, calificați, cu respect pentru locul de muncă. Am traversat această criză, care s-a adâncit odată cu pandemia și apoi postpandemie, prin variația mare dintre cerere și ofertă. Azi pare că ne-am mai așezat, dar problema există în continuare.  Acum ne confruntăm cu acest mediu fiscal instabil. Cu un joc în care se schimbă regulile la fiecare 3 luni. Cu o lipsă totală de predictibilitate și măriri de taxe și impozite care creează dezechilibre și nu îți mai oferă un mediu pozitiv pentru investiții viitoare. ”

Și pentru că, așa cum spuneam, inclusiv trendurile se schimbă constant în industria HoReCA, Ruxandra Stoica consideră că, în tot acest tumult, este extrem de important să ne păstram tradițiile, valorile și comunitatea unită.

Povestește că, pentru anul acesta, încă analizează care vor fi centrele de venit în care urmează să investeacă și pe care le va dezvolta, tocmai pentru că piața se mișcă uimitor de repede și e greu de stabilit în ce merită investit mai mult.

Ne vom consolida în continuare pe piață pe toate liniile de business pe care le avem! ”, afirmă domnia-sa cu determinare.

 

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Ovidiu Stoica, antreprenor: În vremuri așa schimbătoare, e important să te adaptezi tehnologiilor, dar – și mai important – să rămâi alături de clienții tăi!

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/dana-andrei/" target="_self">Dana Andrei</a>

Articol scris de Dana Andrei

Editor și autor de content media, cu experiență în presa online, PR și în promovare social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Green Pub | HoReCa | Marco Cremeria | Mexicano | Mioveni | Pitești | Ruxandra Stoica