Un accident rutier s-a produs, în această după-amiază, în zona Banat din municipiul Pitești. Un pieton a fost lovit de un autoturism în timp ce ar fi vrut să traverseze strada, regulamentar, pe trecerea de pietoni.
Potrivit cercetărilor, la volanul mașinii se afla o șoferiță de 48 de ani, din Pitești. Femeia nu a apăsat pedala de frână la timp și a acroșat o minoră, în vârstă de 12 ani, care se angajase în traversarea străzii, pe marcajul pietonal.
Un echipaj al SAJ Argeș a ajuns la locul incidentului pentru a acorda îngrijiri medicale victimei. Din fericire, fata nu a suferit răni care să îi pună viața în pericol. Minora a fost consultată, la fața locului, de medicii SAJ, refuzând transportul la spital.
De asemenea, polițiștii se află la fața locului și desfășoară cercetări pentru a stabili în ce circumstanțe s-a produs evenimentul rutier.
România – primul loc în clasamentul victimelor din accident rutier
Potrivit unei statistici realizate la nivelul Uniunii Europene, România se află pe primul loc în ceea ce priveşte numărul de decese produse în accidente rutiere în anul 2021. Rata mortalităţii în România din această cauză este mai mult decât dublă faţă de media europeană, scrie News.ro. Astfel, datele preliminare ale statisticii arată că rata deceselor cauzate de accidente rutiere înregistrată în România anul trecut este de 93 la un milion de locuitori, faţă de 44 cât este media europeană. Locul al doilea în statistici este ocupat de Bulgaria, cu 81 de decese înregistrate la un milion de locuitori, urmată de Letonia, cu 78 de morţi la un milion de locuitori, şi Croaţia, cu o medie de 72 la un milion.
Cea mai scăzută rată a mortalităţii în accidente rutiere este raportată în Norvegia, cu un număr de 16 decese / un milion de locuitori, Malta cu 17 decese la un milion de locuitori şi Suedia cu 18 decese la un milion de locuitori.
„Se estimează că 19.800 de persoane au murit anul trecut în accidente rutiere, ceea ce înseamnă o creştere cu 1.000 (+5%) faţă de 2020, dar reprezintă totuşi cu aproape 3.000 (-13%) de decese mai puţin faţă de perioada anterioară pandemiei (2019). Obiectivul global este reducerea la jumătate a numărului de decese până în 2030. La nivelul UE, în ultimul deceniu s-a înregistrat o scădere de 36%”,se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
Mai mult, statistica arată că nouă state membre ale UE – Danemarca, Germania, Irlanda, Cipru, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia şi Suedia – au înregistrat în 2021 cel mai scăzut număr de decese din accidente rutiere înregistrat vreodată.
De asemenea, potrivit statisticilor, 52% dintre decesele rutiere s-au produs pe drumuri rurale, 40% în zonele urbane şi 8% pe autostrăzi. Ocupanţii autoturismelor (şoferi şi pasageri) au reprezentat 43% din totalul deceselor cauzate de accidente rutiere, în timp ce pietonii au reprezentat 20%, utilizatorii de vehicule cu două roţi (motociclete şi mopede) 18% şi bicicliştii 10% din totalul deceselor.
„Întrucât utilizatorii de vehicule motorizate cu două roţi reprezintă 18%, iar numărul de biciclişti (14%) care sunt omorâţi creşte, înseamnă că aproape 70% din totalul deceselor din zonele urbane sunt utilizatori vulnerabili ai drumurilor. Bărbaţii au cauzat trei din patru decese rutiere (77%). Persoanele în vârstă (65+) au reprezentat peste un sfert (28%) din totalul deceselor, deşi, în mod proporţional, mai mulţi tineri sunt ucişi în trafic. În timp ce 12% dintre persoanele ucise pe drumurile din UE aveau vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani, această grupă de vârstă reprezintă doar 7% din populaţia UE. Astfel, statisticile ne arată că tinerii sunt mai susceptibili de a fi implicaţi într-o coliziune rutieră fatală”, precizează oficialii Comisiei Europene.
Mai citiți de asemenea, pe anchetaonline.ro, alte știri ale zilei: