Apple – în vizorul celor de la Consiliul Concurenței

de | 20.10.2023 09:46 | Lifestyle, Național

Consiliul Concurenţei a anunțat joi că a declanşat o investigaţie privind o posibilă încălcare a regulilor de concurenţă de către companiile Apple Inc. şi Apple Distribution International Limited – denumite împreună ”Apple” – pe piaţa publicităţii prin aplicaţii pe dispozitive mobile iOS.

Astfel, potrivit comunicatului publicat de Consiliul Concurenței, ”compania Apple și-a dezvoltat un sistem integrat vertical și închis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software și servicii online, nepermițând niciunui alt magazin de distribuire de aplicații să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepția celui propriu, AppStore. În acest context, Autoritatea de concurență are indicii că Apple ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare și, în același timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afișare a publicității online în aplicațiile compatibile iOS”.

Investigații similare și în alte state

”Autoritatea are suspiciuni că prin introducerea politicii ATT (”App Tracking Transparency”), Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicații la profilul publicitar IDFA (”Identifier for Advertisers”), ceea ce a condus la o restrângere a concurenței pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS, având efecte asupra tuturor actorilor implicați, agențiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicații, prestatorii servicii de atribuire sau performanță etc., cât și asupra consumatorilor finali”, se arată în comunicatul Consiliului Concurenței.

Totodată, potrivit sursei citate, mai multe autorități de concurență din Uniunea Europeană, cum ar fi Franța, Italia, Germania și Polonia, au în derulare investigații privind practici asemănătoare. Consiliul Concurenței reamitește că ”Legislația în domeniul concurenţei nu interzice deţinerea unei poziţii dominante, ci utilizarea acesteia în mod anticoncurenţial (abuziv) în relaţiile comerciale cu alte companii ori faţă de consumatorii finali. În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri”.

Foto descriptiv. Sursă foto: spotmedia.ro.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Temperaturi de vară în octombrie. Sunt anunțate 30 de grade

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Germania | Italia | Polonia