ACAROM: Sectorul auto grav afectat de noile măsuri bugetar fiscale anunţate de Guvernul României

de | 14.12.2023 20:33 | Economic, Național

La doar o zi după ce Guvernul României a anunțat că în 2024 voucherele programului Rabla scad de la 7.000 la 3.500 de lei pentru casarea unui autovehicul, iar ecotichetul pentru maşini electrice scade de la 11.000 la 2.000 de euro, reprezentanții industriei auto din România grupați în ACAROM se declară „șocați” de sumele prevăzute pentru programele Rabla și Rabla Plus.

După 3 ani de crize succesive care au afectat puternic sectorul auto, atât producția cât și comerțul cu vehicule noi și serviciile aferente; după adoptarea unor măsuri fiscale nediscutate în prealabil cu mediul de afaceri, care impactează direct sectorul auto (taxarea cu 1% a cifrei de afaceri, impozitul pe microîntreprinderi, etc), am constatat cu stupoare că Ministerul Finanțelor – Guvernul României propune spre adoptare noi măsuri a căror aplicare va impacta grav sectorul auto din România.”,

Astfel, modificarea valorii tichetelor oferite în cadrul programului Rabla (la jumătate din valoarea actuală) şi a programului Rabla Plus (la 1/5 din valoarea actuală) va duce la o prăbuşire a pieţei de vehicule noi.

În 2023 ne așteptăm ca piața de autoturisme noi să atingă valoarea de 145.000 unități, cu contribuția majoră a programelor Rabla și Rabla Plus.

În condițiile măsurilor anunțate, aceste programe își pierd atractivitatea și astfel prognoza pentru 2024 este una dezastruoasa, respectiv o piață de vehicule noi de maxim 80.000 unități, cu impact negativ direct asupra locurilor de muncă din sector, și a cifrei de afaceri a companiilor românești din domeniul auto.”, atrage atenția ACAROM

De asemenea, mai este subliniat faptul că faptul că diminuarea valorilor tichetelor acordate prin cele 2 programe va afecta posibilitatea românilor de a achiziționa vehicule noi, mai puțin poluante.

Potrivit celor de la ACAROM, în acest fel se anulează efectul benefic al derulării programelor în anii precedenți – creșterea ponderii vehiculelor hibride, electrificate și electrice, având ca și consecință directă creșterea importurilor de vehicule second hand, mai poluante și mai nesigure.

Unde va avea de pierdut România după reducerea tichetelor Rabla

Tot cei de la ACAROM, asociație din care fac parte ambii producători auto naționali – Automobile Dacia și Ford Otosan – consideră și că Romania va pierde pe mai multe direcții.

În acest fel, Romania va pierde pe mai multe direcții:
– Neîncasarea TVA și a taxelor/contribuțiilor aferente achiziției de vehicule noi (minim 65.000 unități);
– Creșterea nivelului de poluare prin îmbătrânirea parcului auto (importuri mai mari de vehicule second hand plus amânarea deciziei de reînnoire a vehiculelor deja deținute);
– Creșterea comerțului cu vehicule second hand importate (peste 1,5 milioane unități în ultimii 4 ani, din care peste 80% sunt mai vechi de 8 ani), marea majoritate nefiind fiscalizate;
– Impredictibilitate pentru mediul de afaceri cu activități de distribuție și vânzare de vehicule noi, scăderi de volume de vânzări, cifra de afaceri, profitabilitate, aport fiscal la bugetul național, și nu în ultimul rând,
– Afectarea directă a cetățeanului român căruia, astfel, i se reduce speranța achiziționării unui vehicul nou cu suportul acestor programe (valoarea nesemnificativă a tichetelor va descuraja achiziția unui vehicul nou).”, mai transmit reprezentanții ACAROM

sursă foto promotor.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

Guvernul reduce drastic voucherele pentru programele Rabla și Casa Verde Fotovoltaice

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Dacia | Ford Otosan | Guvernul României