Începând cu luna octombrie, contribuabilii din Pitești care dețin cărți electronice de identitate (CEI) beneficiază de noi facilități pentru dovedirea domiciliului sau reședinței. Direcția de Impozite și Taxe Locale a fost dotată cu cititoare speciale CEI, iar certificatul de atestare a adresei poate fi obținut și online prin portalul MAI sau prin aplicația mobilă RoCEIReader, lansată recent de Ministerul Afacerilor Interne. Toate aceste măsuri simplifică accesul cetățenilor la servicii publice digitale, într-un mod rapid și securizat.
Administrația locală anunță că începând cu data de 07.10.2025, atât centrele de încasări impozite și taxe locale cât și compartimentele de specialitate din cadrul Direcției Impozite și Taxe Locale Pitești, au fost dotate cu cititoare de cărți electronice de identitate, pentru a veni în sprijinul contribuabililor care dețin cărți electronice de identitate și nu pot face dovada domiciliului.
Deținătorii cărții electronice de identitate (CEI) pot obține și online certificatul care atestă adresa de domiciliu sau reședința prin intermediul portalului HUB de servicii electronice al MAI, pe care îl pot transmite pe email.
Începând cu data de 29.09.2025, Ministerul Afacerilor Interne a anunțat lansarea aplicației mobile RoCEIReader care permite citirea rapidă a datelor din cartea electronică de identitate (CEI) inclusiv adresa de domiciliu stocată în cip.
RoCEIReader oferă posibilitatea de a vizualiza simplu și securizat datele din CEI, fiind utilă inclusiv în situațiile în care este necesară dovada adresei de domiciliu.
Aplicația este gratuită și poate fi descărcată din Google Play iar în scurt timp, aceasta va fi disponibilă și în App Store.
Foot descriptiv. Sursă foto: Primăria Municipiului Pitești
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Piteștiul sărbătorește mișcarea: Ziua Micilor Sportivi, la Pitești!