Un nou episod din culisele USR a ieșit la suprafață după ce influencerul Vlad Mercori a publicat un clip video în care pune sub lupă scandalul „Pozelor false”, moment care a zguduit campania prezidențială din aprilie–mai 2025. De data aceasta, Mercori nu vorbește doar despre imaginile trucate distribuite de Elena Lasconi, primărița Câmpulungului, ci despre mecanismele interne care, susține el, ar fi împins-o pe candidata USR să facă un pas fatal. Iar povestea capătă o notă ironică: Lasconi ar fi fost sacrificată chiar de oamenii pe care i-a ajutat să urce în politică.
„Două personaje au jucat rolul călăului”
Totul pornește de la ziua de 1 mai, în ultimele ore de campanie, când Elena Lasconi a distribuit pe Facebook patru fotografii care sugerau o presupusă înțelegere între Nicușor Dan, Victor Ponta și Florian Coldea. Imaginile erau false, lucru care a devenit rapid evident în spațiul public. Însă Mercori susține că problema reală nu este postarea în sine, ci modul în care candidatul USR ar fi fost împins către această greșeală.
Potrivit influencerului, Lasconi – pe care o descrie drept „naivă” și „epuizată” în acea perioadă – ar fi fost practic izolată într-un birou de la partid și convinsă să publice imaginile. Nu oricum, ci tocmai de doi oameni cu greutate în aparatul intern de comunicare al USR: Liviu-Cătălin Popescu și Ioana Răduca. Ambii ar fi fost, spune Mercori, strâns conectați cu alți lideri importanți ai partidului.
„Două personaje au jucat rolul «călăului». Primul este domnul Liviu-Cătălin Popescu – un personaj extrem de apropiat de unul dintre liderii de facto ai USR, Cristian Ghinea. Celălalt personaj este o doamnă, pe numele ei Ioana Răduca – un personaj care nu îi iese din cuvânt unui alt lider important al USR, domnul ministru Moșteanu. Biroul s-a închis. Nimeni nu a avut voie să intre și, după lungi insistențe, deși știau că poza este fake, au convins-o să o dea public pe Facebook, ba chiar au scris postarea împreună.”, afirmă Mercori în filmarea sa.
Influencerul merge și mai departe, sugerând că operațiunea nu a fost doar o greșeală tactică, ci un scenariu de culise menit să o discrediteze pe Lasconi tocmai în momentul în care candidatul USR urca accelerat în sondaje. El vorbește chiar despre o recompensare ulterioară a celor doi protagoniști.
„Cei doi au fost ulterior premiați de către «șacalii» care așteptau să-și rupă Lasconi gâtul. Aceiași «șacali», care au lăudat ulterior victoria lui Nicușor. Domnul Liviu Popescu este propunerea USR pentru conducerea Radioului Public, acolo unde va avea un salariu de peste 22.000 lei pe lună. Doamna Ioana Răduca, cea care a lucrat foarte mulți ani la antenele lui Dan Voiculescu, nu mai este purtător de cuvânt la USR, că nu făcea prea mulți bani acolo, ci a devenit șefa de cabinet a ministrului Radu Miruță, la Ministerul Economiei. Practic, doamna vămuiește toate informațiile care trec pe acolo și o păsărică mi-a ciripit că are o pasiune aparte pentru informațiile legate de aprovizionările cu armament.”, spune el.
În acest context, Mercori vorbește despre o „față nevăzută” a USR, un partid care a promis reformă și integritate, dar care, în interior, funcționează – susține el – după reguli mult mai puțin transparente. Iar faptul că Lasconi ar fi fost determinată să publice un conținut fals de oameni apropiați chiar de cei pe care i-a sprijinit în carieră adâncește și mai mult drama politică a momentului.
În încheiere, influencerul pune întrebări directe, retorice, la care spune că nu se așteaptă să primească vreun răspuns:
„Domnule Popescu și doamnă Răducă, știați că pozele cu Nicușor, Ponta și Florian Coldea sunt fake? Aveați măcar dubii? Iar dacă aveați, așa cum ați spus unora și altora înainte să intrați în acel birou, de ce nu ați lăsat pe nimeni să se apropie de Elena Lasconi în acea seară de mare importanță pentru alegerile din țărișoara noastră? Evident, întrebări care vor rămâne fără răspuns, pentru că sistemul i-a premiat deja pe cei doi.”
În lipsa reacțiilor oficiale din partea USR, povestea rămâne deschisă, lăsând în urmă un gust amar: candidata partidului ar fi fost împinsă în cel mai mare scandal al campaniei chiar de oameni pe care îi considera aliați. Iar numele lui Ionuț Moșteanu, ministru și lider cu influență, apare în acest tablou nu prin fapte directe, ci prin oamenii care acționau în orbita sa politică — un detaliu care, în context, nu trece neobservat.
Material realizat de Iulia Bădulescu.
Sursă foto: ediția tipărită.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Iazuri de decantare abandonate, ecologizate după decenii de poluare












