Atenție! Înșelătorie pe WhatsApp: „Nu accesați link-ul”

de | 17.06.2022 21:37 | După locație, Național, Știri

O nouă înșelătorie a fost raportată de către utilizatorii WhatsApp în ultimele zile, pusă la cale de hackeri. Aceștia trimit anumite mesaje utilizatorilor, în care li se cere să fie distribuite contactelor și să îl acceseze.

Este vorba de mesaje trimise în numele unor companii. Tentativele frauduloase au fost deja înregistrate la Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică.

Mai exact sunt utilizate identitățile vizuale ale unor magazine online sau retaileri, precum Lidl România, CFR Călători sau Catena- Farmacia Inimii.

Cum procedează atacatorii cibernetici

Atacatorii cibernetici folosesc aceleași modalități ca și în alte înșelătorii. Utilizatorii sunt întrebați dacă doresc să participe la un chestionar (un concurs fals), cu scopul de a câștiga un premiu în bani, iar apoi sunt direcționați către site-uri malițioase. Acolo, oamenii își introduc datele personale, ulterior fiind obligați să trimită respectivul mesaj contactelor din telefon.

Evitați accesarea de link-uri din surse necunoscute. Verificați-le cu o soluție de securitate! O companie care organizează o activitate promoțională în România nu ar comunica în altă limbă. În toate cazurile textul este în limba engleză, iar acesta ar trebui să fie un indiciu clar că este vorba despre o tentativă de scam.

Verificați mereu existența promoțiilor pe canalele oficiale ale organizațiilor vizate și fiți atenți la domeniul site-ului pe care tocmai l-ați vizitat pentru a participa la astfel de concursuri”, sunt sfaturile specialiștilor pentru utilizatorii de internet care se confruntă cu astfel de mesaje frauduloase”, transmite Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică.

Foto Omulbun.com

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Top înmatriculări! Ce mașini preferă românii

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-maria-tomescu/" target="_self">Ana Maria Tomescu</a>

Articol scris de Ana Maria Tomescu

Editor și autor de content media, cu 6 ani de experiență în presa online, autor a peste 5000 de titluri, specialist PR și social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, cu master în Științele Comunicării.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Catena | CFR Călători | Dacia | Lidl