Prefecții au liber să organizeze. Important pentru cei care vor să-și înmatriculeze mașinile

de | 06.04.2023 14:58 | Administrație, Județean, Național, Știri

Prefecții, cu avizul Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări, au liber să organizeze cel mult două puncte de lucru ale serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. Aceste puncte de lucru vor avea program cu publicul două zile pe săptămână și, printre altele, vor prelua de la cetățeni documentele necesare înmatriculării vehiculelor, respectiv emiterii permiselor de conducere, vor asigura programarea pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere și vor elibera autorizații de circulație provizorie.

În ședința de Guvern de ieri s-a aprobat un act normative pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1767/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.

Ce documente puteți ridica și depune

Acest act normativ stabilește în competențele prefecților organizarea, cu avizul Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări, a cel mult două puncte de lucru (fără personalitate juridică) ale serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, în unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale diferite de cea în care acesta își are sediul.
Aceste puncte de lucru, care vor avea program cu publicul două zile lucrătoare pe săptămână, vor prelua de la populație documentele necesare înmatriculării vehiculelor, respectiv emiterii permiselor de conducere, vor asigura programarea pentru susținerea probei practice în vederea obținerii permisului de conducere, vor elibera autorizații de circulație provizorie, a plăcuțelor cu numere de înmatriculare sau provizorii, a dovezilor înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare sau ale permiselor de conducere etc.
”Înființarea acestor puncte de lucru este necesară în vederea facilitării accesului cetățenilor la servicii publice și reducerea timpului necesar a fi alocat pentru accesarea respectivelor servicii.
Modalitatea de desfășurare și organizare a activităților realizate la punctele de lucru vor fi stabilite prin dispoziția directorului general al Direcției generale permise de conducere și înmatriculări. Totodată, încetarea, suspendarea, reluarea sau modificarea activității punctelor de lucru vor fi dispuse prin ordin al prefectului, cu avizul conform al Direcției generale permise de conducere și înmatriculări”, se arată în informarea Executivului publicată pe pagina oficială.

Foto descriptiv. Sursă foto: Adevarul.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

MIOVENI. Programul de funcționare al zonei de picnic din Făget!

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Guvernul României

Ultimele articole