Poșta Română a lansat un proiect pentru nevăzători. Acest proiect – pilot vine în sprijinul nevăzători din România care folosesc aplicația STEP – HEAR pe telefon. Prin folosirea aplicației în cadrul OP 39 din zona Vatra Luminoasă, București, nevăzătorii sunt ghidați la ghișeul unde au nevoie să ajungă.
”Izabela este unul dintre cei 2000 de nevăzători din România care folosesc aplicația STEP – HEAR. Astăzi (n.r. – joi) a folosit-o pentru a intra în primul oficiu poștal pe care tocmai l-am adaptat cu senzori speciali, pentru nevăzători: OP 39 din zona Vatra Luminoasă, unde există cea mai mare comunitate de nevăzători din București.
Cum funcționează sistemul:
Izabela deschide STEP – HEAR de pe telefon iar pe stradă, la 100 de metri de oficiu, vocea din aplicație o informează că pe partea stângă se află oficiul.
Pas cu pas, vocea îi descrie ușa, apoi butonul de la intrare cu senzor, cu care partenerii noștri, Framinor GRUP, au accesibilizat oficiul, apoi holul, apoi numărul ghișeelor și la urmă, serviciile fiecărui ghișeu în parte.
Izabela își alege oficiul dorit, iar vocea îi descrie și unde îl găsește: “doi pași la ora două”.Dacă până acum avea nevoie să fie ghidată la acest oficiu de asistentul personal, de astăzi înainte fata se va descurca singură. Ea și toți ceilalți nevăzători care dețin aplicația. Din fericire, este gratuită și o poate descărca oricine. Fiindcă ne dorim să integrăm categoriile vulnerabile, intenționăm să extindem proiectul-pilot lansat astăzi (n.r. – joi) în cât mai multe oficii poștale. Desigur, în funcție și de feedback-ul nevăzătorilor. Cu totul, în România sunt 100.000”, au scris reprezentanții Poștei Române pe pagina de Facebook.
Sursă foto: Facebook Poșta Română.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Muzee de vizitat în Argeș. Programul în acest weekend prelungit